مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمال

 

اگرچه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بسیاری می‌توانند مقصد مهاجرت تحصیلی باشند و تحصیل در دانشگاه‌های تاپ جهان خواسته هرکسی است اما اخذ پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های تاپ و ویزای تحصیلی کشورهای توسعه یافته در اغلب موارد بسیار دشوار، زمان‌بر و نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است.

قبرس شمالی در چند سال اخیر یکی از مقاصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان خصوصا ایرانیان است و اگر شما نیز به فکر اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی هستید بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چراکه قصد داریم مفصلا به مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی بپردازیم.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

ادامه تحصیل در قبرس شمالی به عنوان یک دانشجو مزایای بسیاری داشته که باعث شده هرساله تعداد قابل توجهی دانشجو ار سراسر جهان به دانشگاه‌های قبرس شمالی  درخواست پذیرش دهند و به دنبال اخذ ویزای تحصیلی این کشور باشند که در ادامه به مزایای مختلف تحصیل در قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد.

  1. ادامه تحصیل در قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نداشته و با پذیرش از سمت دانشگاه مورد نظر در قبرس شمالی و داشتن پاسپورت معتبر می‌توانید به این کشور سفر کرده و در آنجا ویزای تحصیلی خود را اخذ کنید.
  2. تدریس در دانشگاه‌های تاپ قبرس شمالی دو زبانه و به زبان‌های ترکی و انگلیسی است.
  3. ورود به اکثر دانشکده‌ها و رشته‌ها در قبرس شمالی نیازمند ارائه مدرک زبان نیست.
  4. تدریس در دانشگاه‌های قبرس شمالی مطابق با استانداردهای آموزشی روز اروپا است.
  5. هزینه تحصیل و طی کردن زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ است.
  6. اساتید دانشگاه‌های قبرس شمالی اساتیدی مجرب و در سطح استانداردهای تدریس اروپا هستند.
  7. دانشجویان خارجی می‌توانند از بیمه پزشکی قبرس شمالی بهره‌مند باشند.
  8. امکان شغل دانشجویی پاره وقت در طول تحصیل و حتی تمام وقت در ایام تعطیل برای دانشجویان در مشاغل مختلف وجود دارد.
  9. قبرس شمالی کشوری خوش‌ آب و هوا با امکانات رفاهی و تفریحی مناسب است که امکان تجربه زندگی دانشجویی راحت و لذت‌بخش را به شما خواهد داد.
  10. قبرس شمالی به کشور ترکیه بسیار نزدیک و روابط دوستانه‌ای با این کشور دارد و دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل در قبرس به کشور ترکیه به راحتی سفر کنند.
  11. قبرس شمالی دارای چندین دانشگاه معتبر است و رشته‌های بسیار مختلفی در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و از این نظر شما به عنوان یک دانشجو حق انتخاب گسترده‌ای دارید.
  12. مسئله گپ تحصیلی (وقفه تحصیلی طولانی از آخرین مدرک تحصیلی دانشجو)  در دانشگاه‌های قبرس شمالی برخلاف بسیاری از دیگر کشورها اهمیت چندانی ندارد.
  13. دانشجویان بین‌المللی قبرس شمالی می‌توانند از تخفیف‌های تحصیلی بهره‌مند باشند و حتی امکان بورسیه کامل یا فول فاند برای دانشجویان ممتاز در دانشگاه‌های قبرس شمالی وجود دارد.
  14. مدرک تحصیلی ارائه شده از دانشگاه‌های قبرس شمالی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران است.
  15. امکان پذیرش تحصیلی رایگان یا همان free apply lets go uni برای دانشجویان قبرس شمالی وجود دارد یعنی می‌توانند مراحل و اقدامات پذیرش خود را مانند ارزیابی و مشاوره، ارسال فرم و... را بدون هزینه انجام دهند و...

موارد فوق ازجمله مهم‌ترین مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های تاپ قبرس شمالی است و با توجه به این موارد می‌توان برداشت کرد که چرا طی چند سال اخیر درخواست برای پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی روند افزایشی داشته است.

مزایا و معایب تحصیل درقبرس شمالی

 

معایب تحصیل در قبرس شمالی

با دیدگاهی صادقانه و منطقی تحصیل در هر کشوری در کنار مزایای خاص خود می‌تواند یک سری معایب نیز داشته باشد و کشور قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنا نیست و بنابراین تحصیل در قبرس شمالی در کنار مزایای بسیار می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • کار دانشجویی در قبرس شمالی با محدودیت زمانی همراه است و دانشجویان در هفته حداکثر به مدت 20 ساعت می‌تواند به شغل پاره وقت بپردازند.
  • امکان اشتغال در مشاغل تاپ یا مدارج شغلی عالی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین‌المللی وجود ندارد چراکه اولویت استخدام با شهروندان این کشور است البته با داشتن مدارک تحصیلی در سطوح بالا امکان کسب فرصت‌های شغلی برتر برای شما بیشتر خواهد بود.
  •  اگرچه مردم قبرس شمالی بسیار با فرهنگ و خوش برخورد هستند اما ممکن است گاها با رفتارهای نژادپرستانه مواجه شوید که البته برخورد با چنین رفتاری اکثرا کشورها وجود دارد.
  • با توجه به اینکه قبرس شمالی جزء کشورهای حوزه شنگن محسوب نمی‌شود سفر دانشجویان این کشور به کشورهای اروپایی چندان راحت نیست.
  • ممکن است به عنوان یک دانشجوی خارجی در اشتغال پاره وقت خود دستمزد کمتری نسبت به حد معمول دریافت کنید و...

مزایا تحصیل در قبرس شمالی

 

شرایط تحصیل در قبرس شمالی

خوشبختانه دانشگاه‌های قبرس شمالی شرایط دانشجوپذیری سختی نداشته و دولت قبرس شمالی نهایت سازش را برا داوطلبان تحصیل در کشور دارد و اخذ پذیرش در این دانشگاه‌ها نیازمند ارائه مدرک زبان نیست و این پون مثبت است.

از طرفی شما برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی نیازی به ویزا نداشته و تنها لازم است از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید و پذیرش در مقطع کارشناسی بر اساس مدرک دیپلم و ریز نمرات آن صورت گرفته و محدودیت سنی ندارد.

پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاهی در دانشگاه‌های قبرس شمالی نیازمند ارائه مدرک دوره پیشین مرتبط با همان رشته است و البته شرایط پذیرش در دانشگاه‌های و رشته‌های مختلف دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر بوده و لازم است پیش از اقدام در مورد شرایط پذیرش دانشگاه و رشته مورد نظر خود تحقیق کاملی داشته باشید.

پس از تحقیق کامل و انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر خود لازم است که کلیه مدارک لازم را از طریق سایت رسمی دانشگاه اپلای کرده و یا طی مکاتبه با مسئولین واحد پذیرش دانشگاه مورد نظر این مدارک را ارائه دهید.

در نهایت پس از ارائه مدارک مورد نظر و بررسی کلیه مدارک و سوابق تحصیلی و شخصی شما در صورت عدم مشکل قانونی پذیرش شما از سمت دانشگاه تایید شده و در صورت نیاز هنگام ورود به دانشگاه آزمون‌های لازم را طی خواهید کرد.

آیا تحصیل در قبرس شمالی  ایده‌آل است؟

اگر مطالب فوق را با دقت خوانده باشید می‌توانید به یک جمع‌بندی کلی در مورد مناسب بودن یا نبودن تحصیل در قبرس شمالی برسید و می‌توان ادعا داشت اگر نخواهیم کشور قبرس شمالی را با کشورهای برتر اروپایی و دانشگاه‌های تاپ آن‌ها مقایسه کنیم مزایای تحصیل در قبرس شمالی بسیار بیشتر از معایب آن است.

کشور قبرس شمالی بسیار زیبا، امن، سرزنده و رو به پیشرفت است و برای افرادی که تجربه زندگی در کشورهای اروپایی را نداشته می‌تواند یک مهاجرت بسیار راحت‌تر باشد چراکه نقاط مشترک بسیاری بین فرهنگ مردم قبرس شمالی با فرهنگ مردمان ایران وجود دارد.

منبع: آسمان قبرس

 

کدخبر: 891003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟