اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج

 

نگاهی به مزیت‌های تحصیل در کالج کانادا

با تحصیل در یکی از کالج‌های کانادا، مزیت‌های بی شماری از جمله کوتاه بودن دوره تحصیل، هزینه کم و شانس بالای اشتغال به شما تعلق می‌گیرد. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از این موارد ارائه می‌دهیم.

  • شهریه ارزان: جالب است بدانید شهریه‌ای که دانشجویان در کالج پرداخت می‌کنند در مقایسه با دانشگاه بسیار مناسب‌تر خواهد بود و این میزان می‌تواند به 20 الی 30 درصد نیز برسد.
  • زمان کوتاه دوره کالج: یکی از امتیازات کالج‌های کانادا در مقایسه با دانشگاه این است که بازه زمانی تحصیلی در آن بسیار کوتاه‌تر است و از این جهت در زمان و هزینه و برنامه ریزی متقاضی تأثیر فوق العاده‌ای می‌گذارد و پس از پایان دوره تحصیل می‌توانند برای اشتغال اقدام کنند و یک پلن مشخصی برای اقامت دائم در نظر بگیرند.
  • شانس بالا در جذب بازار کار: متقاضیانی که اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج را انتخاب کرده‌اند شانس بیشتری برای جذب شدن به بازار کار دارند و در این میان بلافاصله پس از پایان تحصیل می‌توانند اقدام کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی، کارفرمایان، فارغ التحصیلان کالج را برای استخدام در اولویت قرار می‌دهند به گونه‌ای که آمارها نشان از جذب حدود 95 درصد از فارغ التحصیلان کالج‌ها را می‌دهد.
  • امکان تحصیل با مدرک دیپلم: اگر فاقد مدرک عالیه هستید، می‌توانید اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج را تجربه کنید.
  • عدم نیاز به آزمون‌های ورودی: بر خلاف سایر روش‌های تحصیلی در کانادا، با تحصیل در کالج‌های کانادا نیازی به گذراندن و پاس کردن آزمون‌های ورودی مانند کنکور ندارید در واقع این سد معبر برای کالج وجود ندارد و متقاضی با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می‌تواند برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام کند البته سن و گپ تحصیلی را در نظر بگیرید چرا که بر نتیجه ارزیابی، تأثیر مستقیمی دارد. توجه داشته باشید بهترین سن برای حضور در کالج بین 18 تا 25 سال است البته برای افراد با سن بیشتر نیز راهکار و شرایطی وجود دارد که لازم است با متخصصان و مشاوران زبده و با تجربه مشورت کنید چرا که مستلزم گپ تحصیلی و شرایط خاص دیگر است. در این زمینه می‌توانید روی کمک موسسه مهاجرتی ایران ایرجی حساب کنید.

تحصیل در کالج زبان بدون مدرک آیلتس

آیا تحصیل در کالج بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ این سوالی است که بسیاری از ما از خودمان می‌پرسیم و در نا امیدی به سر می‌بریم اما در کمال ناباوری می‌توان گفت پاسخ این سوال مثبت است. در واقع یکی از مهم‌ترین شرایط و مدارکی که بایستی توسط متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا ارائه شود، مدرک نمره زبان آیلتس و یا تافل می‌باشد. اگر به دنبال اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج هستید، این مژده را به شما می‌دهیم که بدون مدرک آیلتس هم می‌توانید اقدام کنید. بدون مدرک آیلتس می‌توانید از طریق کالج زبان، به کانادا راه پیدا کنید و پس از آن برنامه میان مدت و بلند مدت را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که این روش برای متقاضی بسیار مقرون به صرفه است. از روش تحصیل در کالج‌های کانادا بدون مدرک زبان با عنوان پذیرش مشروط و یا Conditional Offer نیز یاد می‌شود. در این حالی است که متقاضی باید یک یا چند دوره زبان انگلیسی را به عنوان پیش نیاز برنامه آموزشی اصلی بگذراند و البته این دوره نیز ثابت نیست و با توجه به سطح و توانایی متقاضی ممکن است به مدت 2 ماه الی یک سال طول بکشد. کیفیت و بازدهی اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج بسیار بالا است و به نوعی هر یک ماه کلاس زبان در کالج‌های کانادا به اندازه 6 الی یک سال حضور در کلاس‌های زبان خارج از کانادا نتیجه و بازدهی دارد.

تحصیل در کالج زبان بدون مدرک آیلتس

بد نیست بدانید استانداردهای بالای آموزشی، نوآوری در تدریس و استفاده از شیوه‌های نوین متقاضیان را به پیشرفت قابل توجهی می‌رساند. به همین دلیل است که متقاضیان حضور در کالج‌های کانادا، ظرف مدت کوتاهی نظیر سه الی شش ماه موفق به کسب مدرک آیلتس با نمره شش و یا بالاتر می‌شوند. با این انتخاب تا حد قابل توجهی می‌توانید زمان بخرید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

شرایط لازم برای اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج

پیش از اقدام در این زمینه باید تمامی جوانب و شرایط را مد نظر قرار دهید تا با مشکل مواجه نشوید. در ادامه به شرایط لازم برای اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج از جمله سن، شرط معدل و نمره زبان اشاره می‌کنیم:

  • شرایط سنی: درست است که در ضوابط و شرایط اعلامی توسط مقامات کانادایی به سن دقیقی برای ورود به کالج اشاره نشده است اما افرادی که در رده سنی بین 18 تا 23 سال قرار دارند، از امتیاز و شانس بالاتری برای پذیرش ویزا برخوردار هستند به صورتی که 95 درصد آنها از سهمیه پذیرش را از آن خود می‌کنند. در کنار آن افرادی که در رده سنی بین 23 تا 35 سال نیز قرار دارند از امتیاز مناسبی برخوردارند و می‌توانند شانس بالایی در پذیرش مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشند. با این تفاصیل مسیر برای افراد بالای 35 سال بسته نیست و آنها نیز با رعایت شرایط خاصی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.
  • شرط معدل: یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای پذیرش و اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج، داشتن حداقل معدل 14 می‌باشد. جالب است بدانید کالج‌های کانادا، در مقایسه با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی، همکاری و انعطاف پذیری بیشتری دارند اما معدل بالا، ضمانت پذیرش شما را بیشتر می‌کند به عبارتی دیگر هر چقدر متقاضی معدل بالاتری داشته باشد امکان پذیرش در کالج‌های معتبر و مطرح کانادا برای او بیشتر خواهد بود.
  • نمره زبان: نمره زبان نیز به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی کالج‌های کانادا به شمار می‌رود و در این میان متقاضی برای حضور در دوره‌های فوق دیپلم به نمره آیلتس شش و برای دوره لیسانس و فوق لیسانس به نمره شش و نیم آیلتس و یا معادل آن در آزمون تافل و یا پی تی ای نیاز دارد

کارشناسان و متخصصان موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی با برخورداری از تخصص و تجربه بالا شرایط اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج را برای شما آسان می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران متعهد و با تجربه ما تماس بگیرید.

 

کدخبر: 884863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟