انواع کیف؛ 20 نوع جدیدترین و شیک‌ترین مدل کیف مردانه، زنانه و اسپرت

انواع کیف؛ 20 نوع جدیدترین و شیک‌ترین مدل کیف مردانه، زنانه و اسپرت

  • کیف دافل با طراحی مردانه
  • کیف مسنجر
  • کیف کراس بادی مردانه
  • کیف پاسپورتی
  • کیف پولی مردانه
  • کیف کمری
  • تُت بگ مردانه
  • کیف دافل
  • کوله پشتی مردانه
  • کیف ستچل
  • بریف کیس (Briefcase)
  • فنی پک مردانه
  • کیف کلاچ
  • کیف تُت
  • فنی پک زنانه
  • کیف سطلی
  • کیف پاکتی
  • کیف پولی زنانه
  • کیف کانتین
  • کیف کراس بادی زنانه
  • کیف کمری زنانه
  • کیف فلپ

آیا می‌دانید در حال حاضر بیش از 30 مدل از انواع کیف در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای کاربرد و سبک خاصی از هر استایل طراحی و تولید شده‌اند؟! کیف‌ها از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اکسسوری‌های مردانه و زنانه هستند که اگر مدل آن‌ها را متناسب با تیپ خود و به درستی انتخاب کنید، قطعاً زیبایی و جذابیت استایل شما دو برابر می‌شود. بسیاری از فروشندگان کیف و کفش نیز به دنبال آشنایی با انواع کیف هستند تا با انتخابی درست، بهترین و پرفروش ترین انواع کیف را برای خرید عمده خود انتخاب کرده تا سود بیشتری کسب کنند. در این مقاله بهترین برندهای کیف دستی و پول زنانه برای خرید عمده با قیمت مناسب را به شما معرفی می کنیم.

انواع کیف و کاربرد هر کدام از آن‌ها

1. کیف مسنجر (Messenger Bag)؛ کیف مردانه یا نامه‌رسان؟

کیف مسنجر در اصل یک کیف مستطیل شکل با بند بلند است که به راحتی روی شانه‌ها قرار می‌گیرد. این کیف در ابتدا برای افراد نامه‌رسان و پیک‌ها طراحی و دوخته شده بود، اما به سرعت وارد دنیای مد و فشن مردانه شد و به یکی از کیف‌های کاربردی و روزمره برای آقایان تبدیل شد.

2. کیف کلاچ (Clutch)؛ انواع کیف زنانه شیک

کیف کلاچ با زیبایی و جذابیت منحصربه‌فرد خود در میان بانوان طرفداران بسیار زیادی دارد. کیف‌ کلاچ به عنوان یک کیف چند منظوره به حساب می‌آید و با انواع استایل‌های مختلف به خوبی ست می‌شود. کیف کلاچ در اصل یک کیف کوچک، دستی و پرکاربرد است که با استایل مهمانی و دورهمی‌های شبانه و قرار شام عاشقانه بسیار همخوانی دارد. کیف‌های کلاچ معمولاً دارای بند جداشدنی هستند و به صورت دوشی یا بدون بند قابل استفاده هستند. 

کیف زنانه شیک

3. کیف ستچل (Satchel)

کیف ستچل با طراحی و مدلی دقیقاً شبیه کیف مسنجر، برای استفاده روزانه و تیپ‌های کژوال بسیار مناسب است. این کیف‌ها به صورت مستطیلی و با یک بند بلند طراحی و دوخته می‌شوند که قابلیت استفاده به صورت دوشی و ضربدری روی شانه را دارند. همچنین یک دسته کوچک نیز برای حمل به صورت دستی در قسمت بالای کیف تعبیه شده است.

4. کیف بریف کیس (Briefcase)

ضخامت کیف بریف کیس از کیف‌های ستچل و مِسِنجر کمتر و برای نگهداری مدارک، اسناد ارزشمند، لپ تاپ و شارژر گزینه بسیار مناسبی است. این مدل از کیف دارای بند دوشی و بند دستی است و استایل شما را بسیار شیک و باکلاس نشان می‌دهد. افرادی مانند وکلا، صاحبان کسب و کار و حسابداران از این کیف استفاده می‌کنند.

 

کیف بریف کیس

5. کیف تُت (Tote Bag)

کیف تُت یکی از انواع کیف‌های کاربردی و بسیار خاص برای بانوان با طرحی ساده و مینیمال است. قسمت بالایی کیف به صورت کاملاً باز طراحی شده است و تمامی لوازم مورد نیاز یک خانم به راحتی در این کیف قرار می‌گیرد. این کیف‌ها بدون طرح و زرق و برق هستند و برای استفاده روزانه و تیپ‌های کژوال گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آیند.

کیف تُت

6. فَنی پک (Fanny Pack)؛ کیف کوچک و کاربردی!

فنی پک‌ها یک مدل از کیف‌های کوچک و بسیار کاربردی هستند که برای مردان و زنان هر دو قابل استفاده است. این کیف‌های کوچک یا به صورت کمربندی روی دوش یا دور کمر بسته می‌شوند و از آن‌ها می‌توانید برای حمل پاسپورت، مدارک شناسایی، پول نقد و گوشی همراه استفاده کنید.

7. کیف سطلی (Bucket Bag)

همان‌طور که از نام این کیف‌ها پیداست، کیف‌های سطلی دارای طرح و مدلی شبیه سطل هستند که به وسیله یک بند در قسمت بالای کیف باز و بسته می‌شوند. این کیف‌ها در قسمت زیرین خود دارای یک کفی محکم برای نگهداری انواع لوازم روزمره و وسایل نسبتاً سنگین هستند.

8. کیف کانتین (Canteen Bag)

کیف‌های دایره‌ای کانتین معمولاً به عنوان یک اکسسوری شیک و باکلاس مورد استفاده قرار می‌گیرند و استایل شما را بسیار زیبا و چشمگیر می‌کنند. این کیف‌ها کاربرد زیادی ندارند و بیشتر به صورت دوشی یا ضربدری روی شانه قرار می‌گیرند.

9. کیف کراس بادی (Crossbody Bag)

نام این کیف به خوبی گویای همه‌چیز است. کیف کراس بادی دارای طرح و مدلی نسبتاً کوچک با یک بند قابل تنظیم و بزرگ است که به صورت ضربدری روی شانه قرار می‌گیرد. این کیف برای استایل‌های شیک و روزمره گزینه بسیار مناسبی است و آقایان و بانوان هر دو می‌توانند از این مدل کیف استفاده کنند.

10. کیف فلپ (Flap Bag)

کیف فلپ نوعی کیف دستی با یک زیپ در قسمت بالا برای باز و بسته شدن است. یک زنجیر بلند یا کوتاه برای استفاده به صورت دوشی یا دستی نیز در قسمت بالای کیف قرار دارد. کیف فلپ به عنوان یکی از انواع کیف زنانه شیک در طرح‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود و بیشتر به عنوان یک اکسسوری فشن و باکلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف فلپ برای جشن‌ها و مهمانی‌های کوچک، نهار کاری، شام خانوادگی و کافه با دوستان گزینه بسیار مناسبی است.

11. کیف پاکتی (Envelope Bag)

کیف پاکتی یکی از انواع کیف با طراحی خاص و متفاوت است که در اصل ترکیبی از کیف فلپ و کیف کلاچ به حساب می‌آید. این کیف‌ها معمولاً برای جشن‌های غیررسمی و استایل‌های کژوال گزینه بسیار مناسبی هستند و به وسیله یک بند زنجیری یا چرمی روی دوش قرار می‌گیرند. کیف‌های پاکتی دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی هستند و برای انواع سلیقه‌ها مناسب است.

12. کیف دافل (Duffle Bag)؛ انواع کیف اسپرت یا سفر؟!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد اهل سفر، مسافرت‌های چند روزه و سپری کردن شب در هر مکانی به غیر از خانه خود هستید، بنابراین کیف دافل برای شما یک گزینه کاملاً ضروری و بسیار مناسب است. این کیف به صورت دستی و با فضای ذخیره بسیار زیاد طراحی شده و برای جمع‌آوری وسایل و لباس‌های زیاد بسیار مناسب است.

13. کیف کوله پشتی

کیف کوله پشتی یکی از کاربردی‌ترین و جادارترین انواع کیف به حساب می‌آید که در طرح‌های مختلف مردانه، زنانه و کودکانه طراحی و تولید می‌شود. دو بند بسیار محکم و ضخیم در دو طرف کوله پشتی قرار دارد که تمام وزن کیف و وسایل داخل آن را به صورت مساوی روی شانه‌ها تقسیم می‌کند و سنگینی کیف اصلاً شما را اذیت نمی‌کند.

14. کیف نیمه ماه (Half Moon Bag)

نام این کیف دقیقاً از شکل و مدل نیم‌دایره‌ای آن گرفته شده است و بیشتر به عنوان یک آیتم فشن و باکلاس در استایل‌های بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کیف‌های نیم دایره‌ای بیشتر در استایل‌های تابستانه و بهاره با سارافون‌های بلند و آزاد استفاده می‌شود؛ مخصوصاً اگر این کیف‌ها دارای منگوله‌های رنگی بلند و آویزان باشند.

15. کیف پولی؛ کیف کاربردی و ضروری

کیف پولی یکی از انواع کیف ضروری و کاربردی برای تمامی انسان‌ها به حساب می‌آید که خوشبختانه تنوع طرح و مدل بسیار زیادی نیز دارد. کیف‌های پولی معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند چرم طبیعی، چرم مصنوعی و مواد پلاستیکی تولید می‌شوند و دارای قیمت‌ها و طرح‌های متنوعی هستند.

 

 

کدخبر: 1008574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟