دود زغال مردم خمینی شهر را شاکی کرد!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی صادقی با اشاره به شکایت‌های واصله توسط شهروندان مبنی بر فعالیت کوره‌های زغال گیری واقع در خیابان بسیج این شهرستان، گفت: کارشناسان و مأموران اجرایی این اداره پس از بررسی موضوع نسبت به ابلاغ اخطاریه جمع‌آوری به مسئولان این واحدها اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بی توجهی این واحدها به اخطاریه‌های صادره در مهلت مقرر، اقدامی برای جمع‌آوری انجام نشد، افزود: موضوع به مراجع قضائی ارجاع و پس از دریافت دستور قضائی حکم پلمب کوره‌ها، با همکاری محیط زیست و عوامل نیروی انتظامی،2واحد غیرمجاز مشتمل بر 6 دهنه کوره پلمب شده و پیگیری‌ها برای جمع آوری کامل همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه واحدهای ذغال گیری در اراضی کشاورزی و صنعتی شهرستان فعالیت داشتند، اظهار داشت: دود ناشی از فعالیت کوره‌های ذغال گیری باعث به مخاطره انداختن سلامت و بهداشت ساکنان منطقه می‌شود.

 صادقی در پایان خاطر نشان کرد: این اداره در صورت مشاهده مجدد چنین واحدهایی به استناد ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده ۱۲ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ضمن پیگیری قضائی، موضوع را تا رفع آلودگی و یا جمع‌آوری واحد پیگیری می‌کند.

کدخبر: 1048242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟