مثلث گردشگری کشور با همکاری اصفهان تکمیل می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه مثلث گردشگری بین کلان‌شهرهای اصفهان، شیراز و یزد که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت‌های برجسته این سه شهر موجب تقویت اشتراکات بین آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ ایران، دارای سه وجه اصلی هویت تاریخی، فرهنگی و صنعتی است که آن را از سایر شهرها متمایز می‌کند، افزود: این کلان‌شهر دارای بیش از ۵۰ هزار سال سابقه تاریخی است.

شهردار اصفهان ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص پیشینه تاریخی، فرهنگی و هنری شهر اصفهان گفت: از مجموع ۴۵۰ اثر ثبت شده صنایع دستی کشور در یونسکو، ۲۷۰ اثر متعلق به اصفهان است و این شهر هم‌اکنون تولیدکننده این محصولات است. چنانکه بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه صنایع دستی و بیش از ۸۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

شهرداری1وی ادامه داد: برخورداری از ۱۹۹ مرکز آموزش عالی و دانشگاه، بیش از ۴۰۰۰ نفر عضو هیئت علمی و ۲۰۸ هزار دانشجو است که ۹ هزار نفر از آن‌ها دانشجویان خارجی از ۱۲ ملیت مختلف هستند.

وی با اشاره به هویت صنعتی اصفهان گفت: اصفهان هویتی ناشی از مدرنیته دارد که به‌دلیل صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و پالایشگاه به یکی از صنعتی‌ترین شهرهای ایران تبدیل شده است؛ اگرچه این صنایع از نظر آلایندگی مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده است، اما از نظر اشتغال‌زایی، فناوری و صنعت نقشی مهم در اقتصاد اصفهان دارد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: این شهر می‌تواند به‌عنوان یکی از اضلاع مثلث طلایی گردشگری کشور، نقش مهمی در تقویت و هم‌افزایی گردشگری ایفا کند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1048126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟