سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان افتتاح شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مجید زین‌العابدین امروز در آئین افتتاحیه معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خوشحالیم که پس از یک سال دوباره بین مردم اصفهان و کودکان خوب و پر استعداد و پر روحیه این شهر هستیم؛ امروز افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در کنار کسانی که قهرمانان واقعی ما هستند آغاز کردیم، یعنی شهدا که قهرمانان ایران زمین و کشورمان هستند.

زین‌العابدین گفت: شما امروز دوستان یکدیگر هستید، اما در آینده ممکن است هر یک از شما قهرمان یک قصه و قهرمان کشور باشید؛ ممکن است همان‌طور که شهدای امروز قهرمان کشورمان بودند، شما نیز در زمینه‌های مختلف همچون دانشمندان، معلمان، استادان آینده و قهرمانان ایران افتخار کشور باشد.

وی ادامه داد: در جشنواره سال جاری با همت شورای عالی سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی در تهران و اصفهان، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است تا کودکان اصفهان فیلم‌های بهتری را با برنامه‌ریزی مناسب‌تری مشاهده کنند.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: سال جاری جشنواره در دو حوزه ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود؛ در حوزه ملی، فیلم‌های سینمایی بلند و فیلم‌های کوتاه داریم که شامل فیلم‌های داستانی و انیمیشن است، همچنین بخشی برای کودکان غزه در نظر گرفته‌ایم که فیلم‌هایی از ایران و خارج از کشور در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

زین‌العابدین گفت: یکی از دغدغه‌های ستاد جشنواره این بود که جشنواره سال جاری فیلم‌های شادتری داشته باشد تا کودکان بیشتر از آن لذت ببرند، از این‌رو علاوه‌بر انیمیشن‌های جذاب و با کیفیت که در تراز جهانی هستند، فیلم‌های داستانی نیز برای کودکان در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که فیلم‌های مخصوص کودکان و نوجوانان به تفکیک ارائه شوند تا همه بتوانند به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنند و کمترین وقت را صرف کنند، همچنین از سینماگران حرفه‌ای همچون علیرضا خمسه و ایرج طهماسب دعوت کرده‌ایم تا کلاس‌های سینما برگزار کنند و به بچه‌ها آموزش دهند و کسانی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از این کلاس‌های اختصاصی نیز استفاده کنند.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: امیدواریم جشنواره سال جاری با برنامه‌ریزی انجام‌شده در ستاد جشنواره و همکاری شهرداری اصفهان و بنیاد فارابی، جشنواره‌ای بسیار خوب برای کودکان و خانواده‌ها باشد.

زین‌العابدین گفت: این جشنواره باید رسالت تربیتی و پرورشی خود را ایفا کند و امیدوارم که یک هفته خوب برای تمام کودکان و نوجوانان باشد.

کدخبر: 1047684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟