از عقد قراداد 40 میلیارد تومانی تا ارائه 1256 طرح و نیاز در دومین نمایشگاه فن نما

به گزارش رکنا از اصفهان؛ این نمایشگاه با شعار «ما برای وصل کردن آمدیم» جهت هم‌رسانی نیازهای فناوری صنایع و دستگاه‌های اجرایی، توانمندی‌های مجموعه‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و مراکز رشد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های مالی از دهم تا سیزدهم مهر سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان آغاز به کار کرد.

این رویداد با اهداف روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری در حل مسائل ملی و منطقه‌ای و ارزش آفرینی ملی، تکمیل زنجیره ارزش با تمرکز بر تقویت ارتباطات اقتصادی در زیست بوم فناوری و جذب آحاد شهروندان بویژه نوجوانان و جوانان و افزایش علاقه و امیدآفرینی در آن‌ها به‌واسطه ایجاد زمینه مشارکت فعال برپا شده است.

این نمایشگاه با حضور حدود ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و صندوق‌های تأمین مالی و همچنین مجموعه‌ای از رویدادهای مختلف از قبیل مسابقه ملی رباتیک، بازی‌سازی رایانه‌ای، رویدادهای سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: حضور صنایع در این نمایشگاه کم‌رنگ است، در حالی که صنایع باید برای تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشته باشند و از دانش، تجربه و توان آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: امروز هوش مصنوعی بسیار کاربرد دارد، بنابراین باید آینده‌نگر باشیم و فرصت و انگیزه را ایجاد کنیم تا همه از این دانش نوین استفاده کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در این نمایشگاه قراردادهای متعددی منعقد خواهیم شد که ردیف و اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در پایان نمایشگاه گزارشی از قراردادهای منعقد شده ارائه خواهیم کرد.

طحانیان نمایشگاه اصفهانارائه بیش از ۱۲۵۶ طرح و نیاز صنعت در نمایشگاه فن‌نما

احمدرضا طحانیان مدیرعامل نمایشگاه اصفهان در حاشیه این رویداد گفت: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی انجام رسالتی است که بر دوش خود داریم. شبکه‌سازی، ارزش‌آفرینی، نشاط‌آوری و عرضه محصولات فن‌آور از جمله محورهای نمایشگاه فن‌نما است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۳۳۶ شرکت متشکل از دانش‌بنیان‌ها، استارت آپ‌ها، انجمن‌ها و نهادهای علمی و صنایع بزرگی همچون فولاد و ذوب آهن در این نمایشگاه حضور دارند.

طحانیان ادامه داد: بیش از ۱۲۵۶ طرح و نیاز صنعت در این نمایشگاه با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد تومان ارائه و از سوی شهرداری اصفهان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها اعلام آمادگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور هیئت‌های خارجی همچون روسیه، ترکیه، عراق و قطر در نمایشگاه فن‌نما بسیار قابل توجه است، همچنین حضور کثیری از دانش‌آموزان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان از دیگر نقاط قوت و اتفاقات خوب در این نمایشگاه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین نکات در نمایشگاه فن‌نما رویدادهایی است که در آن برگزار می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ رویداد از جمله کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی در ۱۰ سالن برگزار می‌شود.

طحانیان تصریح کرد: برای تسهیل رفت‌وآمد بازدیدکنندگان و شهروندان به دومین نمایشگاه ملی فن نما، اتوبوس روزانه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰ از محل پل بزرگمهر، ابتدای خیابان مشتاق دوم، ایستگاه باغ گل‌ها به‌صورت هر یک ساعت یک‌بار به مقصد نمایشگاه استان اصفهان اختصاص یافته است.

نمایشگاه قراردادامضای قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی در روز نخست نمایشگاه فن‌نما

همچنین سعید ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در حاشیه این نمایشگاه گفت: در این دوره تقسیم‌بندی فضاها به‌صورت تخصصی انجام شد و هر بخش تخصصی در مرکز و شرکت‌های دانش‌بنیان مربوطه در حاشیه قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده ارتباط دوطرفه میان متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در روز نخست دومین نمایشگاه فن‌نما بالغ‌بر ۲۰ نفر از بازرگانان و بخش‌های فنی مهندسی کشورهای عراق، عمان، ارمنستان و روسیه به‌عنوان متقاضیان فناوری در نمایشگاه حضور داشتند.

ابراهیمی با بیان اینکه نوع عملکرد نمایشگاه به‌گونه‌ای است که تمام گروه‌های سنی از آن بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: ماراتن بازی‌سازی، جزیره گیمیفیکیشن (بازی‌واره‌سازی) و لیگ رباتیک از بخش‌های جذاب نمایشگاه است و سعی شده است شناسایی نیازهای فناورانه انجام شود.

وی ادامه داد: پیش از برگزاری این نمایشگاه، بالغ‌بر ۵,۰۰۰ میلیارد تومان نیاز فناورانه را شناسایی کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: روز گذشته قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی بین شهرداری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نمایشگاه فن نما امضا شد و ۸۰ میلیارد تومان نیز از قبل فراخوان شده بود که مربوط به مجموعه شهرداری است.

نمایشگاه متنارائه سامانه سیگما در نمایشگاه فن‌نما

همچنین سعید فردانی دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در حاشیه این نمایشگاه گفت: این سامانه گردش اسناد و مدیریت اطلاعات است که در سازمان‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: سامانه سیگما شامل زیرسامانه‌های مختلف از جمله قراردادها، پروژه‌، زمان‌بندی و کنترل پروژه، بودجه، مدیریت جلسات و زیرسامانه دبیرخانه است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی تصریح کرد: درباره بخش‌های سامانه سیگما که برای شهرداری مناسب است، در زیرسامانه پروژه می‌توان بانکی از پروژه‌ها داشته باشیم و تمام اطلاعات مربوط به یک پروژه در این قسمت درج خواهد شد، همچنین شناسنامه‌ای از پروژه می‌تواند وجود داشته باشد و اطلاعاتی همچون اسناد مربوط به پروژه، بودجه و اعتبارات مربوط به پروژه، قراردادهای ذیل یک پروژه و قرار گرفتن پروژه ذیل یک برنامه استراتژیک را می‌توان در آن تعریف کرد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1047140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟