توزیع بیش از ۵۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های سوخت CNG استان طی سال ۱۴۰۲

 به گزارش رکنا از اصفهان؛ ابوالقاسم عسکری با اشاره به توزیع بیش از ۵۴۸ میلیون و ۷۵۲ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های CNG استان گفت: سوخت CNG نسبت به بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های فسیلی، آلاینده‌های محیطی کمتری تولید می‌کند.

 وی مقرون‌به‌صرفه بودن استفاده از CNG را از دیگر مزایای این سوخت خواند و افزود: ارزان و قابل‌دسترس بودن، بازدهی مطلوب از دیگر مزایای استفاده از این سوخت پاک است.

 عسکری گفت: در حال حاضر به ۱۵۷ جایگاه CNG در استان گازرسانی انجام شده که در شبانه‌روز حداقل ۱۰۰ هزار خودرو از گاز CNG در استان اصفهان استفاده می‌کنند.

 وی افزود: با توزیع سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سوخت بیش از ۲۰ میلیارد لیتر سوخت‌های فسیلی در استان اصفهان پیشگیری می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان ارتقای ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنعت حمل‌ونقل را یکی از اهداف راهبردی صنعت گاز عنوان کرد و در خصوص مزایای گاز طبیعی، اظهار داشت: دردسترس‌بودن این انرژی پاک و بازدهی مطلوب سوخت، حذف رسوبات حاصل از احتراق از دیگر مزایای گاز طبیعی است.

 وی همچنین بر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی تأکید کرد و افزود: مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در بخش‌های خانگی، تجاری و سایر بخش‌های غیرمولد نقش بسیار مهمی در زمینه اشتغال‌زایی جوانان استان و کشور در واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم می‌کند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1009176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟