برگزاری مانور پدافند غیرعامل خدمات برق در سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در زمان های بحرانی ناشی از حوادث طبیعی یا غیر طبیعی یکی از مهمترین مراکز خدمات رسانی به شهروندان مراکز انرژی به شمار می آید که باید برای حفاظت و جلوگیری از آسیب به این مراکز آماده بود.

اسماعیل طحان هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی سازمانهای امداد رسان فراجا، هلال احمر و اورژانس و سایر دستگاه‌های امدادرسان برشمرد.

وی در خصوص سناریو طراحی شده این مانور گفت: سناریو طراحی شده برپایه عملیات خرابکارانه و نفوذ عوامل خرابکارانه به مجموعه شرکت برق طراحی و اجرا شد.

وی افزود: پس از انجام این مانور، ارزیابی‌های لازم انجام و به دستگاه‌های مربوط گزارش داده خواهد شد.

وفایی نژاد مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان هم گفت:  الزامات پدافندی، آمادگی زیرساخت‌ها و تداوم عملکرد زیرساخت‌ها از شاخص های ارزیابی عملکرد در این رزمایش بود.

پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، اطلاق می شود.

هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علی رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.

حسن رستم زاده/سمنان