رفع زوائد بصری برای ثبت جهانی هگمتانه

به گزارش رکنا از همدان، سید مسعود حسینی با بیان اینکه حدود دو هفته است بحث ساماندهی بازار همدان و راسته‌های قدیمی و تیمچه‌ها شروع شده اظهار کرد: ساماندهی تابلوها و سردر مغازه‌ها و سایبان کولر ها، رفع زوائد بصری، مصالح زائد و رنگ آمیزی جداره‌ها و احیای مواردی که به صورت میراثی در دل بازار قرار دارد به صورت جدی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مدیریت شهری در خصوص رفع زوائد بصری در بازار و راسته‌ها عنوان کرد: همه این موارد شب‌ها ساعت 9 و نیم شروع می‌شود و تا پنج صبح ادامه دارد و تا به حال ساماندهی چهارده راسته اعم از راسته مسجد جامع، صحافخانه، نمدمال ها، کفش‌دوزخانه، سبزه میدان، شیشه برها، پیغمبر و سایر راسته‌ها در حال انجام است.
این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: در خصوص ساماندهی جداره دور میدان امام(ره) قرار شد به صورت سایه بان‌های یک‌دستی که طرح آن توسط اداره میراث فرهنگی تهیه شده اجرا شود.
حسینی به سایر اقدامات صورت گرفته در راستای رفع زوائد بصری اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم در خصوص پوشش کولرهای نامنظم و ساماندهی بالکن‌ها به ویژه در میدان امام(ره) و همچنین در سر پل یخچال و پل پهلوان‌ها بحث ساماندهی سرویس بهداشتی و رنگ آمیزی جداره‌ها و کف سازی کلیه عرصه ثبت جهانی را در دستور کار داریم.
شهردار همدان همراهی کسبه با مدیریت شهری را در موضوع ثبت جهانی هگمتانه قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: تاحالا کارها طبق روال پیش می‌رود و خوشبختانه کسبه همکاری خوبی داشتند و خیلی جدی‌تر ورود پیدا کرده اند.

 

کدخبر: 903747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟