قایقی که به سلامت به ساحل نرسید/ شهردار سمنان استیضاح و عزل شد

به گزارش رکنا از سمنان، در تازه ترین جلسه شورای اسلامی شهر سمنان بالاخره اعضای شورا بر سر استیضاح شهردار به جمع بندی و توافق رسیدند.

IMG_4128-scaled

از چندی پیش و پس از کش و قوس های فراوان و فشار افکار عمومی بدلیل آن چه فعالین اجتماعی شهر آن را ناکارآمدی شهردار و تیم مدیریتی وی نامیدند، شورای اسلامی شهر سمنان در خصوص برخی موارد مطرح شده در خصوص عملکرد شهرداری سوالاتی را از سید علی مرتضی نژاد طرح و در مقام پاسخگویی وی از توضیحات ارائه شده راضی نشد تا طرح استیضاح شهردار در غروب روز شنبه با 5 رای موافق به تصویب برسد.

سوالات مطرح شده از شهردار با موضوعات پساب شهری، مبادی ورودی و خروجی شهر، پروژه های پل تقاطع امام حسن (ع) و تقاطع شهید دانشگر و سوال در خصوص بیست و پنچ پروژه ابلاغی کمیسیون عمران از جمله این موضوعات بود که باید شهردار در مقام پاسخ شورا را در این موضوعات از عملکرد خود دفاع و شورا را متقاعد می کرد.

با این حال اعضای شورای اسلامی شهر سمنان پس از استماع جوابیه مرتضی نژاد و عدم متقاعد شدن برخی از اعضا طرح استیضاح را به شور گذاشته و با رای اکثریت آرا شهردار سمنان را استیضاح کردند.

انتخاب مرتضی نژاد به عنوان شهردار سمنان از همان ابتدا حاشیه های بسیاری را به دنبال داشت وی بازنشسته بانک مسکن بود که مدت دو سال در سال های دور به عنوان معاون اداری و مالی شهرداری مشغول به کار بود.

عملکرد ضعیف شهرداری در پیشبرد برنامه های شهری اعم از عمرانی، فرهنگی، سرمایه گذاری و زیر ساختی در ماه های اخیر حاشیه های بسیاری را برای شهرداری سمنان به دنبال داشت.

خداحافظی میهمانان شهرداری بعد از استیضاح

بدنبال استیضاح شهردار دو تن از معاونین شهرداری سمنان نیز که با تصدی مرتضی نژاد به بدنه مدیریت شهرداری اضافه شده بودند با پایان مدت ماموریت به محل خدمت خود بازگشتند.

معاون اداری و مالی و معاون خدمات شهری دو تن از معاونین خارج از شهرداری بودند که  هم زمان با خاتمه خدمت شهردار قید حضور در شهرداری را زدند.

معرفی سرپرست جدید شهرداری سمنان

ا5838592

عضای شورای اسلامی شهر سمنان در ادامه جلسه و پس از استیضاح شهردار ، عباس بابایی را به عنوان سرپرست شهرداری سمنان معرفی کردند .

بابایی دارای دکتری برنامه ریزی شهری است و مدیریت منطقه یک شهرداری سمنان، مدیر عاملی سازمان پارک‌ها و فضای سبز، معاونت اداری و مالی شهرداری منطقه ۲ سمنان ، ریاست  مرکز علمی و کاربردی، ریاست  سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان را در کارنامه خود دارد.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 885523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟