جشنواره انار تفت با رونمایی از انار هیبریدی/ انار گِلی تفت را بیشتر بشناسید

به گزارش رکنا از یزد؛ ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: این جشنواره از سوم تا ششم آبانماه برای نشان دادن ظرفیت این شهرستان به ویژه به عنوان یک باغشهر و یکی از ظرفیت های گردشگری شهرستان و استان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری 12 غرفه ویژه عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامداری روستاهای شهرستان تفت و بیش از 30 غرفه برای عرضه مستقیم انار و فرآورده های آن در این جشنواره خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه انار تفت برای رقابت در بازار در نوع خود بی نظیر است افزود:انار گِلی این شهرستان که برای تازه خوری مناسب نیست منحصر به فرد تفت است و این انار تا آخر زمستان هم تازه در دسترس است.

وی با بیان اینکه این نوع انار در زمان برداشت پوست بسیار کلفتی دارد و به مرور زمان رطوبت پوست وارد دانه شده و دانه آبدار و قابل مصرف می شود، افزود: این محصول در نهایت پرآب و بسیار خوشمزه است.

احمدی گفت:  تولید انار هیبریدی برای جلوگیری از تاثیر آفات در تولید این محصول از جمله اقدامات مرکز تحقیقات کشاورزی استان است و آماده اجرا در باغات است.

احمدی گفت: برای تولید این نوع انار نیازی به کاشت مجدد نیست و می توان بر درختان موجود نیز پیوندزنی کرد و برای شروع در باغات شهرداری تفت اجرا می شود تا سپس به سایر باغات تسری یابد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 836165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟