21 غرقی در مازندران گزارش شد

به گزارش رکنا،دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه 81 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند ، تصریح کرد : از کل موارد غرق‌شدگی در این مدت 20 نفر مرد و یک نفر زن هستند

محمود آباد بیشترین شهر

بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان های محمود آباد  با 6 ، عباس آباد با 4 بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند. این در حالی است که شهرستان های ساری ، جویبار و  بهشهر گزارشی از مرگ بر اثر غرق شدگی در آن به ثبت نرسید.

بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند 

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال 12 نفر هستند و کمترین آن بالای 60 سال یا یک مورد غرقی گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان در پایان در خصوص کاهش 32 درصدی آمار غرق شدگان گفت :بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و  حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی ،استانداری ، فرمانداری ، شهرداری و.... در کاهش این آمار مثمر ثمربود.

 

سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران می خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند

 

کدخبر: 801866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟