ملت یمن به مردم دنیا درس ایستادگی می‌دهد

به گزارش رکنا از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سید مفید حسینی کوهساری، در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن که به همت بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار شد، از تجاوزهای ائتلاف با سرکردگی رژیم سعودی و با حمایت‌ها و هدایت‌های کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی به یمن ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: ملت مظلوم یمن از سویی بر حق و از سویی مظلوم و در عین حال ملتی مقتدر هستند.

مدیر مرکز ارتباطات حوزه در بیان مظلومیت مردم یمن ابراز داشت: جنایت‌هایی که امروز علیه ملت مظلوم یمن واقع می‌شود جنایت‌هایی است که از جهاتی در تاریخ کم نظیر است.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از زیرساخت‌های صنعتی، آموزشی و علمی کشور یمن مورد حملات وحشیانه نیروهای مهاجم قرار گرفته است؛ بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها، کارخانه‌های تولیدی و زمین‌های کشاورزی مورد حملات وحشیانه قرار گرفته است.

حسینی کوهساری افزود: در خلال این سال‌ها بیش از ۳۵۰ هزار تَن انسان کشته شده‌اند و بسیاری از این افراد در جنگ هیچ نقشی نداشته‌اند، امروزه به اعتراف سازمان ملل متحد بیش از ۳۰ میلیون تَن از ملت یمن در گرسنه، و نزدیک ۱۰ میلیون تَن نیز در حالت قحطی هستند و حداقل مواد غذایی و دارو هم به این ملت نمی‌رسد.

مسئول مرکز ارتباطات حوزه‌ از محاصره ملت یمن در شرایط پیش‌گفته انتقاد کرد و ادامه داد: امروز سوخت نیز به این ملت نمی‌رسد، خودروها کنار خیابان‌ها پارک هستند و امکان رفت‌وآمد و جابه‌جایی ندارند.

او از محدودیت‌های تردد هوایی و دریایی مردم یمن سخن گفت و بیان داشت: رژیم آل سعود و همدستانشان با هم متحد شده‌اند تا یک ملت را از بین ببرند و آن‌ها را از حقوق طبیعی خود محروم کنند، وقتی این فجایع دردناک‌تر می‌شود که می‌بینیم در این اتفاق‌ها بیشتر مردم یمن حامی دولت نجات ملی و حوثی‌ها هستند.

وی با اشاره به حمایت قاطع پارلمان یمن از دولت نجات ملی تصریح کرد: سازمان‌های ملی از دولت نجات ملی حمایت می‌کنند، و دولت منصور هادی حتی در مناطق جنوبی یمن هم از رای اکثریت و حمایت‌های مردمی بهره‌مند نیست.

مدیر مرکز ارتباطات حوزه گفت: اگر نخبگان یمن را مبنا قرار دهیم نیز امروز این نخبگان و گروه‌ها و قبال یمنی دل و رأیشان با دولت نجات ملی و حوثی‌ها است.

وی گناه ملت یمن را ایستادگی بر پای خود و اراده ملت یمن خواند و گفت: این ملت نمی‌خواهد دخالت‌های بیگانگان را در امور داخلی خود بپذیرد و برای این اراده و تصمیم، امروزه از حقوق طبیعی خود محروم است و فرزندان یمن امروزه نمی‌توانند تحصیل کنند، به دانشگاه‌ها بروند، بیماران و مجروحان از بیمارستان محروم هستند.

 حسینی کوهساری، سکوت رهبران و نخبگان دنیای اسلام و دنیا و رسانه‌های بین‌المللی علیه این همه جنایت و همراه نبودن با ملت یمن را تاسف‌انگیز دانست و اظهار داشت: ملت یمن ثابت کرده که با ایمان، تکیه و توکل بر خداوند و تکیه و اعتماد بر اراده ملی خود و پاهای برهنه و دستان خالی می‌تواند در برابر حمله‌ها و هجوم بیگانگان بایستد

 وی ادامه داد: ملت یمن این درس ایثار و مقاومت و صبر و ایستادگی را به همه مردم دنیا مخابره می‌کند، که اگر بخواهیم، می‌توانیم بر پاهای خود بایستیم و می‌توانیم بر مکر و فریب دشمنان و توطئه‌های آنان غلبه کنیم.

نظری/ قم

 

کدخبر: 770382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟