۱۸۴ روستای قزوین در معرض خطر هستند

به گزارش رکنا قزوین، اصغر گونجی در این باره اظهار کرد: در حوزه بحران همواره با سه مولفه، یعنی پیشگیری قبل از بحران، اقدامات لازم هنگام بحران و بعد از بحران روبه رو هستیم.

وی  با بیان اینکه برای پیشگیری از بحران ابتدا باید مطالعات و بررسی های لازم در خصوص منازل روستایی را از قبل داشته باشیم، افزود: اینکه هر روستا با وجود خطرپذیری که دارد، چه خطری آن را تهدید و چه آسیب هایی ممکن است به آن برسد مهم بوده تا بر مبنای آن بتوان تامین اعتبار کرده و برای پیشگیری و ایمن سازی هم نیازمند انجام مطالعات ابتدایی هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در بازدید کارشناسان این نهاد طی سال های ۹۸ و ۹۹ از ۸۴۴ روستای دارای سکنه استان، ۱۸۴ روستای در معرض خطر شناسایی شد که نیاز به بهسازی دارند و از این میان ۳۳ روستای با خطر رانش روبه رو بودند که از این میان ۹ روستا با چالش اساسی مواجه هستند و نیازمند رسیدگی فوری هستند.

گونجی یادآور شد: در حوزه مسکن روستایی از ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی موجود در سطح استان، ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد، یعنی حدود ۵۴ درصد آن مقاوم سازی شده و در برابر حوادث به وقوع پیوسته نیز مقاومت لازم را داشته تا جایی که در زلزله ۵.۴ ریشتر در مقیاس سال ۹۸ شهرستان آوج هیچ حادثه خاصی صورت نگرفت و دلیل آن نیز بهسازی های صورت گرفته در منازل روستایی بود.

 

کدخبر: 761941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟