مهمترین هدف ما در شبکه سلامت اجتماعی توانمند سازی افراد و هدف گذاری برای تقویت سلامت اجتماعی مردم است

به گزارش رکنا قزوین، اولین کارگاه ملی شبکه سلامت اجتماعی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور روز سه شنبه با حضور سالک معاون مشارکت های اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان کشور، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، علی لطفی معاون امور جوانان، مریم بیدخام معاون امور اجتماعی استانداری قزوین، سرهنگ باجلان مسئول تربیت بدنی سپاه استان،لشکری مسئول کانون بسیج ورزشکاران، فلاح صفری کارشناس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در مجتمع رفاهی ایرانیان قزوین برگزار شد.

محمد جعفری میزوجی دبیر شبکه ملی سلامت اجتماعی کشور در این همایش گفت: فعالیت شبکه اجتماعی سلامت از مهر ماه سال قبل کلید خورد و به صورت غیر رسمی فعالت خود را آغاز کرد و امروز کار رسمی آن آغاز می شود.

وی بیان کرد: در اسفند ماه سال قبل انتخابات سراسری برگزار شد و 1134 تشکل مردم نهاد داوطلب عضویت در شورای مرکزی شدند که 930 سمن تایید شدند و در نهایت 330 سمن توانستند در شورای مرکزی عضو شوند که امروز به طور میانگین از هر استان 5 تا 10 نفر در این شبکه عضویت دارند و فعالیت می کنند.

جعفری میزوجی تصریح کرد: با آغاز رسمی فعالیت این شبکه بایستی سیاست گذاری لازم صورت گیرد تا بتوانیم با ارائه طرح ها و ایده های کاربردی برای اقدام عملی نیز برنامه ریزی کنیم و در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاههای تخصصی تلاش می کنیم توان و مهارت تخصصی افراد افزایش یافته و به دستاوردهای خوبی برسیم.

مسئول سمن مجمع مدیران موفق فردا یادآورشد: به نطر می رسد موضوع سلامت اجتماعی نقطه مقابل آسیب اجتماعی است و در دوران پسا کرونا  که آسیب های زیادی به جامعه تحمیل شده بایستی با کمک سمن ها بتوانیم با شناسایی این آسیب ها برای کاهش چالش هاو تقویت سلامت اجتماعی  کودکان و نوجوانان و خانواده ها اقدام کنیم.

وی گفت: در این کارگاه شاهد مشارکت فعال روسای سمن ها و شرکت کنندگان خواهیم بود و افراد می توانند با طرح دیدگاه و سوالات خود زمینه کاربردی شدن همایش را مهیا کنند.

دبیر شبکه ملی سلامت اجتماعی اظهارداشت: بعد از پایان این کارگاه آموزشی سه روزه به صورت عملی فعالیت های خود را با راه اندازی پویش های سلامت آغاز خواهیم کرد تا نقش خود را به عنوان مطالبان گران سلامت اجتماعی بخوبی ایفا کنیم.

اولین کارگاه شبکه ملی سلامت اجتماعی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور از 9 تا 11 آذرماه در قزوین برگزار می شود.

در این کارگاه آموزشی شش استاد برجسته از داخل کشور و یک استاد خارج از کشور مباحث تخصصی را به شرکت کنندگان ارائه می کنند.

 

کدخبر: 745962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟