لزوم ایجاد کانون اصلاح و تربیت مستقل در استان

به گزارش خبرنگار رکنا از سمنان؛ مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان  در دیدار با استاندار سمنان، اظهار کرد: متاسفانه استان سمنان، تنها استان کشور است که کانون اصلاح و تربیت مستقل ندارد

امید کهربایی با اشاره به اهمیت ایجاد این کانون در استان اضافه کرد: اولین شاخصه در اصلاح و تربیت مجرمان و محکومان مستقر در زندان ، وجود مکان‌ مناسب است.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار جدید و مسوولان استانداری امیدواری کرد: اقدامات جهادی و پیگیری‌های ارزشمند استاندار سمنان، منجر به ایجاد تحول اساسی در استان شود.

مدیر کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با بیان اینکه استان سمنان دارای ۵ زندان و یک اردوگاه کار درمانی است افزود: خوشبختانه استان سمنان از جمله استان‌های با آمار کم کیفری در سطح کشور است.

کهربایی با اشاره به رویکرد دستگاه قضا در استان خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا بخش اعظمی از پرونده های قضایی و دعواهای موردی در شوراهای حل اختلاف، حل و فصل گردد.

 وی به تمجید از مشارکت مردم در آزادی زندانیان غیرعمد پرداخت و تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت فعال خیران، ستاد دیه استان سمنان رتبه دوم کشور را داراست.‌

او گفت: در سال ۱۳۹۹، زندان سمنان و دامغان از مرکز شهر خارج و در مکان جدید خود مستقر شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان اضافه کرد: اولین شاخصه در اصلاح و تربیت مجرمان و محکومان مستقر در زندان، وجود مکان مناسب است.

 

 

 

کدخبر: 730387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟