۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شد

به گزارش خبرگزاری رکنا دکتر شهرام حبیب‌زاده  با اشاره به اختصاص ۷۰ هزار دوز واکسن خارجی از نوع آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم و بهارات به استان اردبیل گفت: تزریق مابقی واکسن کرونا برای افراد و گروه‌های تعیین شده در استان در حال انجام است.

وی از تداوم طرح واکسیناسیون پلکانی گروه‌های هدف علیه بیماری کووید.۱۹ خبر داد و خواستار مشارکت خوب مردم برای موفقیت‌آمیز بودن این طرح شد و بیان کرد: عملیات واکسیناسیون با شتاب بیشتر ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به اولویت واکسیناسیون بیماران خاص اظهارکرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی استان در این گروه هدف واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر حبیب‌زاده از انجام واکسیناسیون جمعیت هدف ۳۱ هزار نفری گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال در استان اردبیل علیه بیماری کووید.۱۹ خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۶۱ درصد جمعیت ۷۵ سال به بالا و ۱۷.۵ درصد جمعیت ۷۰ الی ۷۵ ساله در کل استان واکسینه شده‌اند.

رئیس کمیته دانشگاهی طرح واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل در خصوص فرایند و نوع واکسن کرونای تزریق شده در استان اردبیل نیز اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری، برای بیماران خاص و سرطانی واکسن سینوفارم و برای سایر جامعه هدف سایر واکسن‌های در دسترس تزریق می‌شود.

اردبیل/مولاخواه

کدخبر: 690796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟