جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل کُرد در کرمانشاه برگزار می‌شود+جزئیات

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ ستار الماسی با اشاره به برنامه ریزی‌ برای برگزاری جشنواره اسب اصیل کرد در کرمانشاه، اظهارکرد: این جشنواره در سطح ملی، طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مهر به میزبانی شهرستان روانسر برگزار خواهد شد. 

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها اسب‌ها و سوارکارانی از ۱۰ استان کشور شامل کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، ایلام، اصفهان، کرمان، مرکزی و اردبیل در این جشنواره حضور خواهند داشت. 

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه تصریح کرد: پنج داور منتخب کشوری کار قضاوت و انتخاب برترین اسب‌های این جشنواره را برعهده دارند. 

وی خاطرنشان کرد: روز اول جشنواره در رده مادیان‌ها و روز دوم در رده نریان‌ها برگزار می‌شود. 

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ورزش سوارکاری عنوان کرد و گفت: سوارکاری رشته‌ای است که مورد تاکید دین اسلام و پیشوایان دینی ما قرار دارد، بنابراین در تلاشیم که این رشته را به خانواده‌ها و فرزندان آنها معرفی و آنها را به سمت این رشته ترغیب کنیم. 

الماسی در ادامه در خصوص شاخص‌ها و ویژگی‌های متمایز اسب کرد نسبت به سایر نژادها، گفت: سینه ستبر، گردن فراخ و اتصالات زمخت سر به گردن از ویژگی‌های اسب کرد است. 

وی از اسب کرد به عنوان اسبی بسیار مقاوم نام برد و گفت: اسب کرد، اسبی استقامتی، زیبا و دونده است و قابلیت‌های زیادی دارد. 

وی به ثبت ملی اسب کرد به نام کرمانشاه و تلاش برای ثبت جهانی آن اشاره کرد و گفت: اسب کرد میراث کرمانشاه است و سعی می‌کنیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ثبت جهانی آن کمک کنیم. 

به گفته رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه، در سطح استان کرمانشاه ۱۲ هزار راس اسب کرد وجود دارد.

کدخبر: 1044408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟