فیلم های کارگردانان بزرگ در سی دی های قاچاق +عکس

به گزارش رکنا ، مراسم رونمایی از فعالیت های ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری در مبارزه با محصولات قاچاق صبح امروز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه برگزار شد.
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: خوشبختانه روند مبارزه با قاچاق فیلم در کشور به خوبی پیش می رود و با توجه به برنامه هایی که انجام داده ایم، نشان دادیم اگر اراده ملی در زمینه مبارزه با قاچاق فیلم ها شکل گیرد در مقابله با این پدیده توانمند خواهیم بود.
ایوبی گفت: خوشبختانه مردم برای حمایت از تولید ملی سینمای ایران حاضرند کمک کنند. ما هم باید در کنار مبارزه با قاچاق سی دی های غیرمجاز در فضای مجازی نیز فعالیت می کنیم چراکه قاچاق فیلم در فضای مجازی آسان تر است. ما برنامه های مختلفی برای پاکسازی فضای مجازی داریم و هر هفته فهرست بلندبالایی از سایت هایی که فیلم های غیرمجاز را منتشر می کنند در دست داریم که با همکاری نهادهای ذیربط در زمینه از بین بردن این سایت ها تلاش می کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کپی آثار ایرانی اشاره کرد و گفت: کپی و سرقت فیلم های داخلی در کشور بسیار زیاد و آسیب فراوانی به سینمای ایران زده بود اما خوشبختانه این مساله برطرف شده است. به همین دلیل از قوه قضاییه و نیروی انتظامی تشکر ویژه دارم و باید بگویم از ابتدای سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۴۸ عملیات انجام شده است و به واسطه آن ۴۷۳ پرونده قضایی در خصوص قاچاق غیرمجاز فیلم تشکیل شده است. افراد مربوط به این پرونده ها در حال حاضر یا به قید ضمانت آزادند یا در زندان به سر می برند.
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: عملیات کشف محصولات غیرمجاز در تهران به خوبی در حال انجام است اما در استان هایی مانند البرز، اصفهان، خراسان رضوی، قم و فارس وضعیت قاچاق نگران کننده است که باید به آن رسیدگی شود البته با اهتمام رئیس سازمان سینمایی و صدور حکم به مدیران ارشاد استان ها این افراد به عنوان دبیران صیانت از آثار سینمایی در استان ها انتخاب شدند تا عملیات های ضدقاچاق انجام دهند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: در خصوص سایت های غیرمجاز منتشرکننده فیلم های غیرمجاز باید بگویم که عملیات های خوبی در این زمینه صورت می گیرد. بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است از صددرصد سایت های مختلفی که فعالیت های غیرقانونی می کردند به ۹۰ درصد آنها رسیدگی شده است. به هر حال فعالیت در فضای مجازی بسیار آسان است و هر کس با یک کامپیوتر و اینترنت شخصی در خانه خود می تواند در زمینه فعالیت های غیرمجاز در حوزه قاچاق فیلم ورود کند. در این زمینه به نتیجه خوبی با مخابرات رسیده ایم و در تلاش هستیم تا سایت های داخلی فعال در این حوزه را تعطیل کنیم به گونه ای که دیتا سنترهای آنها حذف شود.
ابطحی افزود: سایت هایی وجود دارد که سرورهای آنها در خارج از کشور قرار دارد که برای مبارزه با این سایت ها می توان آنها را قطع کرد و با توجه به تفاوت قیمت اینترنت های داخلی و خارجی، مصرف کننده برای استفاده از این سایت ها باید از اینترنت خارجی استفاده کند که این مساله مقرون به صرفه نیست و هزینه آن بالا می رود. من فکر می کنم سال جاری می تواند سال مبارکی برای فعالیت های مختلف در حوزه قاچاق فیلم و چه در حوزه تولید فیلم باشد.
در این مراسم از سی دی های قاچاق رونمایی شد که این محصولات به دست آمده شامل فیلم های انیمیشن، فیلم های روز سینمای هالیوود، فیلم های روز سینمای ایران، فیلم های تاریخ سینمای ایران و پکیج های فیلم های کلاسیک جهان و کارگردانان بزرگی چون وودی آلن، استیون اسپیلبرگ بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 181010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟