مخالف و موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس چه گفتند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، در جلسه امروز مجلس که با دستور بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از اعضای کابینه از جمله محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند که رییس مجلس به آنها خیر مقدم گفت.

در ابتدای جلسه، سخنگویان کمیسیون‌های اجتماعی ، بهداشت و آموزش  مجلس گزارش بررسی‌های انجام شده توسط این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت سیدصولت مرتضوی را قرائت و موافقت خود را با گزینه پینشهادی اعلام کردند.

سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره صولت مرتضوی پرداختند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: صولت مرتضوی هیچ مقاله و کتابی ندارد

مهدی طغیانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درمخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و اجتماعی ، تاکید کرد: صولت مرتضوی انسان شریف، باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما آیا این معیارها برای اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کافی است؟ ایشان در دانشگاه حقوق عمومی خوانده و در پردیس خودگردان دانشگاه بهشتی ادامه تحصیل داده، جست‌وجوی بنده در خصوص مقاله و کتابی از ایشان تقریبا هیچ بوده است. انتخاب چنین وزیری چه پیامی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد؟

وی در ادامه تاکید کرد: این وزارتخانه دو بانک دارد آیا وزیر پیشنهادی اصلا با بانکداری آشنایی دارد؟ وزارتخانه در سال گذشته ماه‌ها با یک تصمیم اشتباه برای کشور چالش درست کرد، آیا آقای مرتضوی توانایی تحول‌گرایی را در این وزارتخانه دارد؟ یکبار وجدان خود را خطاب کنید همین تصمیمات سیاسی است که منجر شده وضعیت تعاون، کار و بنگاه‌های شستا به چنین روزی بیفتد که حتی توان پرداخت حقوق بازنشستگان خود را نداشته باشد.

طغیانی ادامه داد: نباید نگاه کنید که اطرافیان ما با وزارت ایشان به جایی خواهند رسید باید در آن دنیا جواب دهیم. گویا دوستان تصمیم خود را گرفته‌اند اما بنده از باب وظیفه شرعی اینجا سخن گفتم، آقای مرتضوی، اگر مجلس شورای اسلامی به شما اعتماد کرد قبیله‌گرایی نکنید و بدانید اگر قبیله‌گرایی کنید در همین مجلس و از همین تریبون رسوا خواهید شد.

دهمرده: مرتضوی تناسبی با وزارت کار ندارد

حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس درمخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و اجتماعی،   با بیان اینکه در زمان احمدی نژاد آخرین نفری (صولت مرتضوی) بوده که نامش برای تصدی وزارت کار خط خورده است، گفت: اگر الان مشکلاتی در کشور داریم و تعداد زیادی به کف خیابان می‌آیند درصد زیادی از آن متوجه وزارت کار است. قسم جلاله می‌خورم که اگر مردم مشکل معیشت دارند وزن زیاد آن به وزارت کار بر می‌گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نمازجمعه تهران آقای صولت  مرتضوی به او گفته که قرار است به عنوان وزیر کار معرفی شود، گفت: همان موقع به آقای مرتضوی گفتم که برای وزارتخانه گزینه پیشنهادی نشو، این وزارتخانه کار سنگینی دارد و تو نمی‌توانی در آن موفق شوی. اولین دلیل آن است که سوابق تحصیلی او با کارکرد این وزارتخانه تناسبی ندارد. این همان حرف‌هایی است که آقای طغیانی زد و من هم آن را قبول دارم. من شکی در خوب بودن آقای مرتضوی ندارم اما او تناسبی با وزارت کار ندارد.

امینی: صولت مرتضوی انگیزه کافی برای کاهش آلام طبقات آسیب‌پذیر جامعه را دارد

 در ادامه این جلسه سید حمزه امینی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه )مجلس شورای اسلام در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و اجتماعی، با تاکید بر اینکه امروز با نبود آمار مبتنی بر واقعیت به ویژه اشتغال و بیکاری در وزارت تکاور مواجهیم، افزود: امیدوارم با مدیریت بسیار خوب و شایسته آقای مرتضوی این آمار به واقعیات تبدیل شود. از آقای مرتضوی می‌خواهم که به فکر حاشیه نشینی در شهرها، و رفع فقر در جامعه باشد و بیکاری را به عنوان معضل مهم کشور برطرف کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۲ صندوق بازنشستگی در کشور گفت: از این تعداد تنها ۲ صندوق دارای قانون است که وزیر قول داده است برای همه این صندوق‌ها قانون تدوین کند تا همه صندوقهای بازنشستگی بر اساس قانون مدیریت شود.

نماینده هشترود و چاواریماق با بیان اینکه «یک دولت مردمی یکی از مردمی‌ترین دولتمردان خود را به خانه مردم معرفی نموده تا نمایندگان مردم او را تأیید کنند»، عنوان کرد: امیدوارم نمایندگان مردم با سعه صدر تمام او را تأیید نمایند تا بتواند با تعامل با نمایندگان مجلس مدیریت خطیر را به سرانجام برساند و موجب سربلندی دولت مردمی و مردم قدردان باشد.

سعیدی: صولت مرتضوی مدیری راهبردی است

 نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مرتضوی وزیری راهبردی است.

معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با برنامه های این وزیر پیشنهادی گفت: آقای طغیانی سوال کردند که آیا سیدصولت مرتضوی اهلیت لازم برای

تصدی وزارت کار را دارند؟ من از این برادرم و سایر منتقدین سیدصولت مرتضوی می پرسم اگر ایشان با آن سوابق درخشان اجرایی و مدیریتی چنین اهلیتی را ندارند، پس چه کسی داراست؟

وی افزود: نمایندگان گفتند ایشان چه آشنایی با بانکداری دارند، آیا صرفا یک بانکدار مشکلات حوزه کارگران را می فهمد؟ اگر صرفا یک متخصص پتروشیمی را بگذاریم برای چنین جایگاه رفیعی، آیا می تواند مشکلات جامعه معلولین را حل کند؟ ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند یک مدیر راهبردی هستیم و چه مدیری راهبردی تر از سید صولت مرتضوی؟

کدخبر: 834447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟