پزشکیان عازم نیویورک شد / رئیس‌جمهور بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در سازمان ملل سخنرانی می کند

به گزارش رکنا از ریاست جمهوری ، مسعود پزشکیان امروز ( یکشنبه - یکم مهر ۱۴۰۳)  در رأس هیئتی عالی‌رتبه با بدرقه حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری انقلاب و محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهوری برای حضوردر هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

بنابراین گزارش ، جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری و برخی نمایندگان مجلس، مسعود پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و مواضع ایران درباره مسائل بین‌الملل را تشریح خواهد کرد.

پزشکیان همچنین در حاشیه این نشست با برخی مقامات و سران کشورها دیدار  می‌کند و سخنران نشست سران «میثاق آینده» خواهد بود.

وی نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای هم در آمریکا خواهد داشت تا با تشریح مواضع ایران، به سوالات آنان پاسخ دهد.

رئیس جمهور : امیدوارم در سفر به نیویورک بتوانم صدای مردم کشور باشم / به خانواده های جان باختگان حادثه معدن طبس تسلیت می گویم

رکنا سیاسی : رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم بتوانم در سفر به نیویورک صدای مردم کشور و همچنین صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی باشم.

به گزارش رکنا از ریاست جمهور ، دکتر مسعود پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک گفت: امیدوارم در این سفر بتوانیم صدای مردم کشورمان باشم تا صدای حق طلبی و عدالت خواهی آنها که اعتقاد قلبی ماست را به گوش کسانی که در سازمان ملل هستند برسانیم.

پزشکیان اظهار داشت: سازمان ملل متحد یکی از سازمان های مهم و دستاوردهای بزرگ بشریت است؛ جایگاهی است که همه رؤسای جمهور دنیا حضور می یابند؛ حضور اینها بیشتر برای صلح، آرامش و حفظ کره خاکی و حل اختلافات بین المللی است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل جایگاهی است که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نباید کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه کشورها را بتواند بمباران کند و بکشد و مردم و زنان و کودکان و بیمارستان ها و خانه های آنها را بدون هدف و کور تخریب کند بعد هم هر جایی را که زد، بگوید اینجا هدف ما بوده است.

وی تصریح کرد: یعنی بیمارستان و مدارس را بمباران کند و کودکان و زنان را بکشد و بگوید اینجا محل تروریسم و هدف ما بود؛ هر کاری می کنند برای آن توجیه درست می کنند بعد هم برخی کشورهای به ظاهر مدعی حقوق بشر این ادعای جنایتکاران را بپذیرند و بگویند اینها دارند دنبال تروریست ها می گردند.

رئیس جمهور ادامه داد: اما واقعیت غیر از اینهاست و کاری که می کنند، روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند و مستقل از اینکه در چه دین و باوری هستند را جریحه دار می کند.

پزشکیان افزود: در سازمان ملل می توان این مسائل را مطرح کرد؛ همچنین با رؤسای جمهور کشورهای مختلف جلساتی خواهیم داشت و برای ایجاد صلح و آرامش در جهان گفت وگو می کنیم.

با ایرانیانی که در آمریکا هستند، گفت وگو خواهیم کرد

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با ایرانیانی که در آمریکا هستند گفت وگو خواهیم کرد و تبادل نگرش خواهیم داشت و جوی که در آنجا ایجاد کرده اند را خنثی می کنیم.

دکتر پزشکیان افزود: واقعیت آن چیزی نیست که از رسانه ها بیان می کنند ایران ما خیلی امن تر و آزادتر از آنی است که برایش تصویرسازی کرده اند؛ این حرف به این معنی نیست که مشکل نداریم بلکه حتما در رفتار و برخوردهای ما اشکالاتی هست اما نیت و اساس نظام جمهوری اسلامی برپایی حق و عدالت و دیدن همه مردم و آن حرفی است که در ایام انتخابات می زدیم و می گفتیم ایران برای تمامی ایرانیان است.

وی گفت: این کشور برای همه ماست چه آنهایی که در داخل هستند و چه آنهایی که رفته اند؛ باید کمک کنیم کشوری آباد، آزاد و مستقل و سربلند درست کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در این فرصت با ایرانیان و رسانه های مستقر در کشور میزبان صحبت کنیم همچنین با مسئولان و رؤسای جمهور کشورها گفت وگو خواهیم داشت و نسبت به راه حل های مختلف چه در حوزه امنیت و چه اقتصاد و تولید و سرمایه گذاری و گردشگری و سایر فعالیت ها مذاکره می کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر رسالت مان را درست انجام دهیم، تصور میکنم دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

به خانواده های جان باختگان حادثه معدن طبس تسلیت می گویم

دکتر پزشکیان افزود: متأسفانه خبردار شدیم که در طبس یکی از معادن زغال سنگ دجار حادثه شده وتعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده اند، از این تریبون به خانواده های محترم آنها تسلیت عرض می کنم.

وی گفت: با وزرای کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم؛ با تمام توان پیشگر رفع مشکلات این عزیزان خواهیم بود، با وزیر صنعت صحبت کردم که این روند درسی شود تا از این به بعد در معادن کشور ما سیستمی پیاده کنند و کاری انجام دهند که این اتفاقات شکل نگیرد.

وی گفت: استانداردی که باید در معادن باشد، در حدی باشد که خطری کارگران معادن را تهدید نکند؛ مجددا به خانواده عزیز جان باختگان تسلیت عرض می کنم و هر کاری از دست ما بربیاید، برای پشتیبانی از آنها انجام خواهیم داد.

کدخبر: 1043093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟