در موضوع FATF باید بر اساس منافع ملی حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، فتح الله توسلی با بیان این که چه بخواهیم و چه نخواهیم این نظام سلطه در حوزه اقتصادی وجود دارد و FATF   نظر خودش را بر تمام جهان تحمیل کرده است . به همین دلیل است که بانک‌های دنیا با ما کار نمی‌کنند مگر این که به عضویت این گروه ویژه مالی درآییم.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس دوازدهم ادامه داد: با در نظر گرفتن این واقعیات، باید مطمئن شویم در صورت پیوستن به FATF منافع ما تضمین می شود. در حال حاضر از 40 دستور این گروه بین الملی(FATF ) ما حدود 37-38 بند را اجرا می کنیم.

توسلی در بخش دیگری از اظهارات خود به سوالی درباره هماهنگی تیم اقتصادی معرفی شده توسط رییس جمهور پاسخ داد و گفت: به نظر می رسد که تا حدودی این هماهنگی وجود دارد یعنی ما امیدورایم که این اتفاق بیفتد. البته سوالات زیادی هم هنوز برجاست. برای مثال یکی از مشکلات جدی ما در حوزه ناترازی در صادرات غیرنفتی است. وزیر پیشنهادی صمت باید به این سوال جواب بدهد که در حوزه تجارت خارجی برای این بخش و به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی چه برنامه ای دارد ؟ همچنین سوالی که وزیر پیشنهادی اقتصاد باید برای آن برنامه داشته باشد،چگونگی حل مشکل بورس است. این مشکلات چگونه حل می شوند؟ رسیدن به این راه حل ها و به کارگیری آن‌ها،  البته منوط به هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: همین طور باید برای سیاست های پولی و ارزی بانک مرکزی هم پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: البته آقای همتی از کمیسیون 16 رأی مثبت و 6 رأی منفی گرفتند ولی شخصاً انتظارم از رییس جمهور برای معرفی گزینه وزارت اقتصاد، بیش از این ها بود.

کدخبر: 1031524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟