تبریک مقامات خارجی به مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهور ایران

به گزارش رکنا،  سردار ایاز صادق ، رئیس مجلس ملی پاکستان  طی پیامی با تبریک پیروزی « مسعود پزشکیان » در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

وی در این پیام گفت: آقای پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط ۲ جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط ۲ کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وزیر امورخارجه ونزوئلا: رئیس‌جمهور منتخب ایران از حمایت کامل مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است

همچنین ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می باشد.

 بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال یک پیام، پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

بشار اسد در این پیام خود تاکید کرد: به همراه شما برای تقویت روابط راهبردی میان ایران و سوریه تلاش می‌کنیم.

تبریک رئیس‌جمهور پاکستان

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان پس از برگزاری پر شکوه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به مسعود پزشکیان برای پیروزی در این انتخابات تبریک گفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه «پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند» خاطر نشان کرد این روابط تحت ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

تبریک ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با ارسال پیام تبریکی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

در ادامه این پیام آمده است: روابط روسیه و ایران دوستانه و حسن همجواری است. مسکو و تهران به طور موثر تلاش ها را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین المللی هماهنگ می کنند.

رئیس جمهوری روسیه در این پیام نسبت به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده دوجانبه در همه زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری پزشکیان ابراز امیدواری کرد.

علی‌اف با تبریک به پزشکیان او را به آذربایجان دعوت کرد

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

وی در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

تاکید رئیس جمهور عراق بر تقویت روابط با ایران

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، پیروزی مسعود پزشکیان، در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید ضمن تبریک پیروزی پزشکیان، برای او، توفیق و موفقیت در مسئولیتش در راستای تحقق آرمان‌های ملت ایران را آرزو کرد.

رئیس جمهور عراق بر اهتمام بغداد به تقویت روابط میان عراق و ایران در راستای خدمت به منافع دو کشور و ملت همسایه تاکید کرد.

پیام وزارت خارجه ژاپن پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

وزارت امورخارجه ژاپن با تبریک به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خاطرنشان کرد توکیو به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه خود با ایران ادامه خواهد داد.

کیتامورا توشیهیرو، سخنگوی وزارت امورخارجه ژاپن پس از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است ژاپن امیدوار است که ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

آرزوی مقامات کویت برای شکوفایی بیشتر ایران در دوره ریاست جمهوری پزشکیان

 امیر، ولیعهد و نخست‌وزیر کویت امروز (شنبه) در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند.

«مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

تبریک سران عربستان سعودی به پزشکیان و ابراز تمایل برای توسعه روابط

پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی امروز(شنبه) در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند.

در پیام «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان آمده است: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و آرزوی موفقیت برای شما داریم.

دبیرکل شانگهای به پزشکیان تبریک گفت

 سازمان همکاری شانگهای با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

دبیرکل سازمان همگاری شانگهای در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

تبریک رئیس‌جمهور چین به پزشکیان

 رئیس‌جمهور چین پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را تبریک گفت.

شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

آرزوی بهترین‌ها برای پزشکیان از سوی رئیس‌جمهور ارمنستان

رئیس‌جمهور ارمنستان با تبریک به «مسعود پزشکیان» برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، بر اهمیت تقویت و تعمیق پیوسته روابط دوستانه دیرنه با ایران برای ایروان تاکید کرد.

«واهاگن خاچاتوریان» رئیس‌جمهور ارمنستان در پیامی به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران تبریک گفت.

اظهار امیدواری حاکم دوبی برای تقویت روابط با ایران در پی انتخاب پزشکیان

 حاکم دوبی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

محمد بن راشد آل مکتوم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  پیروزی رئیس جمهور منتخب، دکتر مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماییم. امید است دوکشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه به سود ملت و کشورهای خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری نمایند.

نخست‌وزیر مالزی: منتظر استقبال از پزشکیان در اولین فرصت هستم

رکنا سیاسی : نخست‌وزیر مالزی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» را به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران تبریک گفته و بیان کرد که نتیجه این انتخابات از آینده‌ای امیدبخش برای ایران خبر می‌دهد.

«داتوک سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

کره جنوبی: مشتاق تقویت روابط دوستانه با تهران هستیم

دولت کره جنوبی با تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد روابط میان تهران و سئول گسترش یابد.

وزارت امورخارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما برای ایران در دولت جدید آرزوی مسیری پر از شکوفایی و توسعه و کمک سازنده به ثبات منطقه داریم.

دعوت لوکاشنکو از پزشکیان برای سفر به بلاروس

رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت.

الکساندر لوکاشنکو در این پیام نوشت: برگزاری موفقیت‌آمیز رقابت انتخاباتی در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی‌قید و شرط ملت ایران است که همچنان با عزت و استواری مسیر توسعه مستقل را طی می‌کنند.

در این پیام تبریک آمده است: نتایج رای‌گیری موید اقتدار بالای سیاسی شما و آزمون حمایت عمومی از مسیر رهبری کشور برای دفاع از منافع ملی ایران، ایجاد چشم‌انداز برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است.

الکساندر لوکاشنکو از مسعود پزشکیان دعوت کرد در یک سفر رسمی در زمان مناسب برای وی به بلاروس سفر کند تا در مورد مبرم ترین موضوعات در دستور کار 2 جانبه و همکاری‌های بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت‌وگو کند.

رئیس‌جمهور صربستان: انتخاب پزشکیان شکوفایی و رفاه را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد

رئیس‌جمهور صربستان در پیامی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را به او تبریک گفت.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان در پیامی با تبریک به «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: تبریک مخلصانه به دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران. پیروزی شما منعکس‌کننده اعتماد شهروندان به بصیرت شما برای آینده، تعهد نسبت به صلح و قصدتان برای پیشرفت کشورتان است.

رئیس‌جمهور موریتانی برای دکترپزشکیان آرزوی موفقیت کرد

 رکنا سیاسی : رئیس جمهور موریتانی در پیامی خطاب به دکترمسعود پزشکیان ،نهمین رییس جمهور ایران ، پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و انتخاب او از سوی مردم ایران را نشانه اعتماد آنها به وی توصیف کرد.

محمد الغزوانی، رئیس‌جمهور موریتانی، پیام تبریکی به رئیس جمهور منتخب ایران فرستاد

رئیس‌جمهور عراق در تماس تلفنی : گسترش روابط تهران ـ بغداد را خواستار شد

دکترمسعود پزشکیان و عبداللطیف رشید بر گسترش روابط ایران و عراق تأکید کردند.

«عبدالطیف رشید» رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی در این مسئولیت بزرگ و خطیر و همچنین در مسیر ارتقای روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق آرزوی موفقیت کرد.

عبدالطیف رشید روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را عمیق، مستحکم و در راستای منافع دو ملت توصیف کرد و بر علاقمندی کشورش برای حفظ و ارتقای این روابط و همچنین ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر در دوره جدید تاکید کرد.

دکترمسعود پزشکیان نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تبریکات دولت و ملت عراق، گستره پیوندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی میان دو کشور را بی‌نیاز از هرگونه توضیحی دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با همکاری مسئولان عالی دو کشور این روابط تعمیق و توسعه یابد.

نهمیم رئیس جمهورایران با بیان اینکه ما برای کشور بزرگ عراق اهمیت فوق‌العاده قائل هستیم، از تلاش‌های رئیس جمهور این کشور در مسیر توسعه مناسبات میان ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر نگاه و مواضع مشترک دارند که بستری مناسب جهت عمق بخشی به مناسبات و توسعه همکاری‌هاست.

تبریک رئیس‌جمهور بولیوی به دکتر مسعود پزشکیان

دکتر پزشکیان ، نهمین رییس جمهور ایران در پاسخ به رئیس جمهور بولیوی ابراز امیدواری کرد که روابط ۲ جانبه با ایران به نفع ۲ کشور تقویت شود.

لوئیس آرسه کاتاکورا، رئیس جمهور بولیوی در پیامی انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور جدید ایران را به وی تبریک گفت.

آرزوی موفقیت پادشاه اردن برای نهمین رئیس‌جمهور منتخب ایران

پادشاه اردن با ارسال پیامی انتخاب دکترمسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس جمهوری ایران را به وی تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن پیامی به مناسبت پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرد و انتخاب او را تبریک گفت.

کدخبر: 1015523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟