زاینده رود به تالاب گاوخونی رسید

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو، محمود چیتیان، معاون حفاظت و بهره برداری اعلام کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت نیرو، رهاسازی حقابه تالاب گاوخونی از سد زاینده رود در ادامه توزیع آب کشاورزی ادامه یافت و از ساعت۲۴ هفتم آذر ماه دریچه های سد رودشتین به سمت تالاب باز شد.

چیتیان گفت: جهت حراست از آب رهاسازی شده، ۱۲ اکیپ حفاظت شبانه روزی از شرکت آب منطقه‌ای با همکاری اکیپ‌های گشت محیط زیست و نیروهای خودجوش مردمی مشتمل بر صنوف کشاورزی، ساکنین روستاهای مجاور زاینده رود و فعالان محیط زیست، طی هفته گذشته، به صورت شبانه‌روزی تلاش فراوانی برای حراست از رودخانه و رسیدن آب به تالاب کرده و با این اقدام، از برداشت آب به صورت غیرمجاز توسط متخلفین ممانعت شد.

چیتیان اظهار داشت: در این خصوص همراهی و تعامل نیروی انتظامی، فرمانداران و دادستان‌های محترم سه شهرستان اصفهان، هرند و ورزنه نیز کمک شایانی در رسیدن آب به تالاب کرد.

بنابر این گزارش در حال حاضر جریانی به میزان ۱۰ متربرثانیه در حال ورود به تالاب است و این جریان تا چند روز آینده نیز تداوم خواهد داشت تا بدین طریق بخشی از نیاز و حقابه تالاب بین المللی گاوخونی در سال آبی جاری تامین شود.

مسلما این رخداد ویژه بدون مشارکت فعال کشاورزان و فعالان محیط زیست و نیز مساعدت وزارت نیرو، تلاش شرکت آب منطقه ای و پیگیری اداره محیط زیست امکانپذیر نبود.

کدخبر: 952458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟