رشد عجیب بورس امروز در سایه افزایش قیمت دلار + جدول نمادها

به گزارش رکنا، شاخص کل بورس امروز شنبه 6 اسفند ماه 1401 اولین روز معاملاتی هفته را با رشد چشمگیر آغاز کرد. شاخص کل بورس با رشد 75 هزار و 524 واحد با وارد شدن به کانال یک میلیون و 700 هزار واحد در ارتفاع یک میلیون و 732 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن امروز مثبت شد و با رشد 20 هزار و 251 واحد در ارتفاع 523 هزار و 453 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس امروز تا به این لحظه توسط شرکت‌ های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس رقم خورده است و براین اساس نمادهای فولاد، فملی، فارس، وغدیر، شپنا، پارسان و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر بورس امروز گذاشتند.

فرابورس نیز با رشد 653 واحدی در ارتفاع 21 هزار و 999 واحد قرار گرفت.

از آنجا که قیمت دلار آزاد، نرخ ارز نیمایی و نرخ سامانانه مبادله ارز در روزهای اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده است به نظر می رسد توانسته بر بازار سهام نیز اثرگذار باشد.

تصمیمات اخیر دولت مبنی بر  آغاز رسمی فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بسته جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای حمایت از سودآوری صنایع بورسی مصوب شده است. همچنین تعیین نرخ گاز صنایع پتروشیمی توسط دولت در بودجه سیگنال‌ های مثبتی است که به بازار داده شد اما همچنان تاثیر خبرهای سیاسی از جمله اخبار برجامی، اخراج دیپلمات‌ های ایرانی از آلمان و کشف اورانیوم با غنای 84 درصد توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیر منفی بر بازار دارد و همین امر موجب افزایش قیمت ها در بازار سکه، طلا و دلار است.

بنابراین باتوجه به فضای اقتصادی و سیاسی کشور باید منتظر باشیم و ببینیم که شاخص تا کجا بالا می‌ رود.

رشد عجیب بورس امروز در سایه افزایش قیمت دلار + جدول نمادها

کدخبر: 872427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟