اخبار مهم بورس امروز و یک هفته اخیر

 

سقوط شاخص کل بورس امروز شنبه 17 شهریور ماه

بازار سرمایه امروز شنبه با ریزشی7 هزار واحدی به مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید.

بازار سهام در شرایطی اولین روز کاری هفته را آغاز کرد که محدودیت دامنه نوسان به 3 درصد (مثبت و منفی) رسید.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی بیش از 7  هزار واحدی به 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید.  شاخص کل هم‌ وزن با رشدی 2 هزار واحدی به ارتفاع 661 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «وبملت» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «سامان»، «حسینا» و «شاوان» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «فولاد» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «خنور» و «شفام» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 17 شهریور ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 167 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 217 نماد در محدوده مثبت و 236 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 201 نماد در محدوده مثبت و 147 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

دامنه نوسان بازار سهام از امروز شنبه مثبت و منفی 3 درصد شد

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده، دامنه نوسان بازار سهام از امروز (شنبه ۱۷ شهریور) به مثبت و منفی 3 درصد تغییر کرد.

به گزارش سازمان بورس، دامنه نوسان معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (به استثنای بازارهای قرمز و نارنجی پایه و بازار توافقی فرابورس) از امروز (شنبه ۱۷ شهریورماه) در محدوده مثبت و منفی 3 درصد انجام شد.

کدخبر: 572952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟