وضعیت ارز در کشور بلاتکلیف است

به گزارش رکنا، در پی حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس و استقبال وی از تک نرخی کردن ارز، نماینده مردم بناب در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا تصریح کرد: اگر من جای رییس جمهور بودم حتما برای تک نرخی کردن ارز اقدام می کردم ولی الان با وجود باور دوستان در هیئت دولت به این موضوع، هنوز هم نمی توانند وارد فضای تک نرخی بشوند، زیرا معتقدند ما این میزان ارز در اختیار نداریم به همه بدهیم.

محمد باقری بنابی

محمد باقری بنایی افزود: لذا باید برای برخی کالاهای اساسی کشور همچون دارو، نهاده‌ ها، گندم و ... ارز 28 هزار و 500 تومانی تأمین شود و بقیه معاملات در بازار مبادله‌ای صورت پذیرد.

وی به سابقه اجرای این امر در دولت سازندگی اشاره کرد و گفت: آن زمان هم ما تحریم بودیم، ولی این اتفاق افتاد. لذا نمی توان تک نرخی کردن ارز که عامل فساد و رانت‌ های بزرگ است را به دلیل کمبود و تحریم، عقب انداخت.

باقری بنایی در بخش دیگری از اظهارات خود به تناقضات موجود در سیستم بانک مرکزی در بازگشت ارز به کشور نیز اشاره کرد و گفت: سیاست های اشتباه دولت باعث شد تا کارت های بازرگانی استیجاری رو به فزونی بگذارد. از سوی دیگر صادرکننده باید با ارز آزاد مواد اولیه تأمین کند، ولی ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیمایی به دولت بفروشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در آخر گفت: این تناقضات باعث اختلال در وضعیت صادرات کشور شده است و ما موضوع را حتما پیگیری می‌کنیم.

کدخبر: 1050818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی