قیمت نفت در حال نوسان/ برنت 78 دلار و 7 سنت شد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته اما در آستانه دومین افزایش هفتگی قرار دارد. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اختلال احتمالی در عرضه نفت خاورمیانه و تأثیر طوفان میلتون بر تقاضای سوخت در فلوریدا هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش به 78 دلار و 7 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۸ درصد کاهش ۷۵ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۱ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

قیمت شاخص‌های نفتی در این ماه پس از حمله موشکی ایران افزایش یافته است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال رایزنی با واشنگتن برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات نفتی ایران هستند، چون نگرانند متحدان تهران پایگاه‌های نفتی آنها را مورد هدف قرار دهند.

طوفان میلتون هم بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است. این طوفان پس از ایجاد خرابی‌های گسترده در فلوریدا به اقیانوس اطلس رسیده است.

فلوریدا با کمبود بنزین مواجه شده و حدود یک چهارم از ۷۹۱۲ پمپ بنزین در این ایالت بدون سوخت هستند. به نظر می‌رسد مصرف سوخت در فلوریدا پس از طوفان کاهش یافته باشد.

فلوریدا سومین ایالت بزرگ مصرف‌کننده بنزین در آمریکاست، اما هیچ پالایشگاهی در این علت وجود ندارد. بنابراین کاملاً وابسته به واردات دریایی است.

در زمینه عرضه، شرکت ملی نفت لیبی در روز جمعه اعلام کرد تولید نفت خود را به سطح قبل از بحران بانک مرکزی رسانده و ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز تولید دارد.

منبع: مهر

کدخبر: 1050517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟