دولت در صدد حذف ارز نیمایی است

به گزارش رکنا، هادی محمدپور، نماینده مردم گناباد در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا درباره نرخ ارز در کشورمان و تصمصم دولت در این باره گفت: وزیر اقتصاد بر حذف ارز نیمایی تأکید دارد. این موضوع در جلسه ای با آقایان همتی، فرزین و اتابک مطرح و با مقبولیت مواجه شد. بنابراین کشور به آرامی در مسیر حذف ارز نیمایی قرار می‌گیرد، زیرا این سیاست جدید دولت است.

وی به بیان استدلال اخذ این تصمیم پرداخت و تأکید کرد: هر چه نرخ نیمایی به نرخ پایه‌ بازار نزدیک‌تر شود، بساط خیلی از رانت‌ها برچیده می‌شود و تورم نیز تا حدود بسیار زیادی کنترل می‌شود.

محمدپور افزود: از سوی دیگر، نرخ ارز اصلی هم رشد پیدا نمی‌کند به این ترتیب سوداگری هم جمع می‌شود و ارز به جای این که در گاوصندوق مردم بماند و منجر به کاهش ارز شود، وارد سیستم اقتصادی خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تفاوت ارز نیمایی با ارز بازار را مهم ترین مشکل در این حوزه برشمرد و خاطر نشان کرد: تنها جایی که دولت اجازه تغییر در نرخ ارز را ندارد، حوزه دارو و کالاهای اساسی مردم است که به طور مستقیم با سلامت و معیشت مردم ارتباط دارند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر وزارت اقتصاد درباره تک نرخی شدن ارز چیست؟ اظهار داشت: هنوز اظهار نظر صریحی نداشته‌اند، ولی وقتی ارز 49 هزار تومانی به سمت 59 تا 60 هزار تومان حرکت کند، تک نرخی شدن هم اتفاق می افتد.

کدخبر: 1049130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟