افزایش قیمت بنزین کارکرد اقتصادی ندارد، فقط معیشت مردم را سخت‌ تر می کند

به گزارش رکنا، در پی گفتگوهای اخیر رکنا با نمایندگان مجلس درباره قیمت بنزین در سال جاری و لایحه بودجه سال آینده و تأکید مکرر وکلای مردم در خانه ملت در خصوص عدم افزایش جهشی قیمت بنزین و احتمال افزایش بین 15 تا 20 درصدِ نرخ این فرآورده نفتی در لایحه بودجه سال آتی، یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره تبعات گرانی نامتعارف بنزین سخن گفت.

امید نصیبی

نصیبی در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: مخالفت مجلس با هر گونه افزایش نرخ در سال جاری و کنترل آن در لایحه بودجه سال آینده به این دلیل است که از تبعات آن در معیشت مردم باخبریم.

این نماینده مجلس دوازدهم تصریح کرد: بنزین محصولی استراتژیک است که نرخ آن بر وجوه مختلف زندگی مردم موثر است و این را نه فقط تئوریسین‌های اقتصادی بلکه عامه مردم در زندگی روزمره خود و سر سفره‌هایشان اثرات آن را دیده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که مسئولان را در سال های گذشته نسبت به گرانی بنزین مجاب می کرد، تأثیر این نرخ بر صرفه جویی و به نوعی کنترل قاچاق بود که دیدیم در عمل موفقیت‌آمیز نبود و این بدان معناست که اساسا چنین موضوعی نمی تواند راه حل باشد بلکه چالشی جدید در زندگی مردم درست می کند و با افزایش نرخ حمل و نقل، بر قیمت تمام اقلام موثر خواهد بود.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس این تجربیات را فراموش نکرده است و به همین دلیل با افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی و نرخ نامتعارف آن در لایحه بودجه سال آتی مخالفت جدی دارد. بنابراین مردم نگران نباشند، ما بر میثاق خود هستیم و اجازه نمی‌دهیم که وضعیت معیشت آن‌ها سخت‌تر شود.

کدخبر: 1042124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟