سیل جاده چالوس تاثیری در تامین آب تهران ندارد

به گزارش رکنا، روز پنجشنبه شب 24 خرداد ماه ساعت 20 و 30 دقیقه بارش‌ های رگباری در ارتفاعات چالوس، منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خسارات جانی و مالی را نیز به دنبال داشت.

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده پس از این سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند چند خودرو گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌ کم هفت خودرو را طعمه خود کرد. در این سیل علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده، 16 نفر مصدوم و 3 نفر مفقود شدند. همزمان با تلاش تیم‌های امدادی برای پاکسازی جاده و بازگشایی مسیر رودخانه، جست‌وجو برای مفقودان حادثه نیز توسط نیروهای امدادی در حال انجام است.

گفتنی است، سال گذشته نیز پس از بارش‌ شدید باران در شامگاه پنجشنبه، 18 خرداد ماه سیل در جاده چالوس و مناطق شمالی استان تهران رخ داد و میلیون‌ ها تن سنگ و گل و لای از کوه‌ های مشرف به پایاب سد امیرکبیر (کرج) سرازیر شد و به یکباره 25 درصد آب شهر تهران به مدت 8 روز از دست رفت و تأمین آب برخی از مناطق تهران با مشکل مواجه شد.

طبق پیگیری خبرنگار رکنا از منابع آگاه درخصوص امکان تکرار تجربه تلخ سال گذشته، باتوجه به اینکه محل وقوع سیل جاده چالوس، بالادست سد کرج بوده است، سیل پنجشنبه شب آسیبی برای تامین آب تهران به همراه نداشته است.

قابل ذکر است، از آنجا که آمادگی و تمهیدات لازم برای بروز هرگونه مخاطره پیش بینی شده بود، هیچ مشکلی درخصوص تامین آب تهران رخ نداده است.

کدخبر: 1008471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟