تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارتقای ایمنی معابر

به گزارش رکنا، مهدی بابایی، عضو شورا در ابتدا با بیان علل مختلف وقوع حوادث و سوانح در معابر شهری ، در خصوص این طرح اظهار داشت: همانطور که می‌دانید ۲۱ درصد علل وقوع سوانح و تصادفات در معابر مربوط به نقص در معابر، عدم رعایت ایمنی حین کار و نقص علائم هشدار دهنده حین عملیات اجرایی، عدم وجود پلن حفاری و ایمنی برای این حوزه است که متاسفانه متولی خاصی جهت ارائه این حوزه و نظارت بر آن در عملیات‌های عمرانی که در سطح معابر انجام می‌شود، وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ پرونده کیفری به دو شعبه بازپرسی ناحیه ۳۷  که صرفا به بررسی حوادث و سوانح در سطح شهر تهران می‌پردازند، ارجاع شده است. بر این اساس ۶۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به شکایت شهروندان از شهرداری تهران به دلیل بروز سوانح و تصادف بر اثر فقدان یا نقص ایمنی در معابر و یا عدم رعایت مقررات حین اجرای عملیات عمرانی در معابر بوده است.

بابایی گفت: از دلایل دیگر ارائه این طرح این است که پیرو مصوبه وزارت کشور، در خصوص بهای خدمات ارائه و تصویب طرح ایمن سازی معابر در زمان عملیات کارگاهی، ابتدا باید شهرداری تهران مقدمات ساز و کار ارائه این طرح‌ها، همچنین بهای ارائه خدمات بهره‌برداری از معابر و فضای عمومی شهری که دارای شرایط فنی ایمنی هستند و عدم ایجاد مزاحمت در تردد را فراهم آورد؛ توجه به این دو مورد سبب می‌شود که ما در حوزه درآمدهای پایدار هم بتوانیم موفق باشیم. هدف از این طرح الزام شهرداری برای انجام اقدامات لازم در این حوزه است.

در ادامه احمد علوی، عضو دیگر شورا عدم توجه به ترمیم آسفالت‌ معابر هنگام خط کشی را از دیگر مشکلاتی خواند که به وفور در معابر مشاهده شده و بارها منجر به آسیب عابران هنگام تردد شده است. او درخواست کرد این مسئله نیز در طرح فوق لحاظ شود.

گفتنی است یک فوریت این طرح، با ۱۶ رأی موافق اعضاء تصویب شد.

 

کدخبر: 945648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟