ستایشی از احضار برخی مسئولان در راستای عدم اجرای قانون هوای پاک خبر داد

به گزارش خبرنگار رکنا، مسعود ستایشی ، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات قوه قضاییه برای کنترل دارو  گفت: مساله دارو و تجهیزات پزشکی مساله روز است و کمبودهای دارویی نگرانی‌هایی را بوجود آورده است. موضوع فرایند دارو و اقدام در جهت تولید و ورود و توزیع کاملا اجرایی است و ارتباط مستقیمی با دستگاه قضایی ندارد، اما همواره تاکید ریاست قوه قضاییه بر این بوده که ملاک ما رفع مشکل و گرفتاری‌های مردم است و هر اقدامی که از قوه قضاییه در رابطه با قوه مجریه و دولت برمی‌آید دریغ نشود. کاملا ایستاده و مهیا در جهت رفع مشکلات هستیم؛ مثلا در حوزه واردات اگر مانعی هست یا در تولید هست به آن بپردازیم. امید داریم دولت محترم‌ هم اهتمام لازم را در جهت رفع مشکلات مردم خصوصا در حوزه داروهای خاص بر دارد.

برخی مسئولان اجرایی در راستای عدم اجرای قانون هوای پاک، احضار شدند

سخنگوی دستگاه قضائی در پاسخ به سوالی درباره  اجرای قانون هوای پاک گفت: این موضوع در دادستانی کل کشور و با نظارت دادستان و در حوزه امور حقوق عامه در دستور کارقرار گرفته و به صورت ویژه پیگیری شده و جلسات متعددی تشکیل شده است.

وی درباره موضوع ترک فعل‌ها گفت: ترک فعل‌ها به هیأت‌های بازرسی مربوطه ارجاع داده شده و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سازمان بازرسی گزارشی داده که در شعبه ۲ دادسرای ویژه کارکنان پرونده‌ای تشکیل شده و افرادی از مسئولان دستگاه های اجرایی در راستای عدم اجرای قانون هوای پاک، احضار شدند و امید داریم به زودی این موضوعات تعیین تکلیف شود. نتیجه‌ای هم سازمان بازرسی از پیگیری‌ها داشته و اقدامات خوبی انجام شده و دستگاه‌های ضعیف در اجرای قانون اعلام شدند.

در ادامه لینک گزارش های 48 ساعت پیش رکنا در خصوص هوای پاک را مشاهده می کنید:

کم توجهی وزارتخانه های صمت، نفت و نیرو به قانون هوای پاک/ لزوم ورود سازمان بازرسی کشور

وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست باید پیگیر خسارت های آلودگی هوا به مردم باشند که نیستند/ خسارت مالی و جانی

برای کاهش آلودگی هوا مردم باید از دولت رضایت داشته باشند/ بودجه فقط زورش به مسائل محیط زیستی می رسد

آلودگی هوای تهران در حال تخریب و خوردن سازه های شهری / باران اسیدی می تواند خسارت زلزله را افزایش دهد

خسارت میلیونی سالانه آلودگی هوا به صاحبان املاک تهران/ صدمات اقتصادی به اموال که برایش دادگاهی برگزار نمی شود

وجود 7 میلیون موتورسیکلت مرگ زا در ایران / ممانعت از ایجاد شغل سبز برای 300هزار نفر در کشور!

کدخبر: 845749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟