سهمیه های دانشجویی بازنگری می شوند

به گزارش رکنا، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تأمین دارو با چالش‌هایی مواجه است. در حال حاضر، مشکلاتی در زمینه حمل و نقل، انتقالات و پروازها وجود دارد. اما ان‌شاءالله بتوانیم تأمین ارز دارو را با توجهی که رئیس‌جمهور به این موضوع دارند، به نحو مطلوبی انجام دهیم.

وی در خصوص پذیرش دانشگاه‌ها گفت: سهمیه پذیرش دانشجویی چه در وزارت بهداشت چه در وزارت علوم بحثی بوده که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد آن بحث شده و آقای رئیس‌جمهور هم روی آن نظر داشتند. قرار بر این شد که سهمیه‌ها با محوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت بازبینی و بازنگری شوند. ما بر این باوریم که این سهمیه‌ها در طول زمان افزایش یافته‌اند و در برخی رشته‌ها این سهمیه ها به دو سوم ظرفیت رسیده است.

ظفرقندی درباره برگزاری نمایشگاه تجهیزات و فرآورده‌های پزشکی گفت: در برخی رشته‌ها، به‌ویژه در رشته‌های دانش‌بنیان پزشکی، نقش رشته‌های پزشکی بسیار حائز اهمیت است. نمایشگاهی که هفته پیش در زمینه تجهیزات و فرآورده‌های پزشکی برگزار شد، نمونه‌ای از دستاوردهای داخلی کشور است و کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام شده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه این دستاوردها به کشور و همچنین صادرات آن‌ها بوده است.

وی در مورد شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد گفت: باید این سوال را از دانشگاه آزاد بپرسید.