ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار آموزش و پرورش

به گزارش رکنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی به مناسبت سیزدهمین جشنواره ملی نوجوان سالم پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«کودکان و نوجوانان عزیز ما سرمایه‌های گرانقدر کشورند و توجه ویژه به تربیت همه‌جانبه‌ آنان با هدف تربیت نسلی سالم و توانمند، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر رشد و تربیت متوازن تمامی ساحت‌های وجودی آنان، آینده‌ کشور را تضمین می کند. بی شک برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی) در پیشگیری از رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان مؤثر بوده و نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت دانش آموزان داشته و خانواده ها، مدارس، کارشناسان، افکار عمومی و جامعه برای مواجهه با چالش های پیچیده ناشی از رفتارهای پرخطر آماده تر می کند.

جشنواره ملی نوجوان سالم می تواند با ارائه آثار تولید و برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه ها در دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای، الهام بخش مخاطبان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور باشد. وزارت آموزش‌وپرورش تلاش می کند با ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان را به آگاهی، دانش و مهارت‌های لازم برای مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر، تجهیز کند و این برنامه، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش باهدف پیشگیری و کاهش شیوع رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان است.

همزمان با اختتامیه کشوری و پایان یافتن سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی)، از همه شرکت‌کنندگان، مخاطبان و حامیانی که در اجرا و موفقیت این رویداد مهم و تأثیرگذار سهیم بوده و برای ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر تلاش کرده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. امید است با وفاق ملی و روحیه جهادی شما عزیزان، آموزش و ترویج پیشگیری از رفتارهای پرخطر از طریق این جشنواره فراگیرتر شده و پیام آن به مخاطبان اصلی رسیده باشد.»

کدخبر: 1052685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟