نیروگاه شهید رجایی قزوین همچنان آلودگی تولید می کند/ خضیر: تلاش ما برای اصلاح ساختار نیروگاه،تغییر نوع سوخت و فیلترها بی نتیجه مانده است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  نیروگاه های تامین برق در اغلب استان ها منبع آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها شده اند.مازوت سوزی در این نیروگاه ها تائید و ادامه دارد ،هرچند این نیروگاه ها به ناچار مجبور به سوزاندن مازوت هستند اما باید در ارتقاء کیفیت مازوت اقدام کنند.مازوتی که در نیروگاه های کشور سوزانده می شود بی کیفیت ترین نوع سوخت است که توسط مشتری های مازوت ایران خریده نمی شود و در نیروگاه های داخل سوزانده و محیط زیست و هوا را به آلودگی می کشاند.

در استان قزوین منابع آلاینده زیادی وجود دارد، از مازوت سوزی نیروگاه تا کارخانه سیمان آبیک و فعالیت معادن، اما آنچه در این میان مهمتر به نظر می آید آلاینده هایی است که هوا را آلوده می کند.گستره آلودگی هوا، ناشی از فعالیت نیروگاه شهید رجایی قزوین چند شهر همجوار آن را هم درگیر گرده است وباعث آلودگی هوای شهر کرج هم شده است.

نیروگاه شهید رجایی قزوین 30 سال است که فعالیت می کند و برق مناطق غربی کشور را تامین می کند و بسیاری از تجهیزات و دستگاههای آن فرسوده شده است،همین موضوع یکی از دلایل افزایش آلودگی ها می تواند باشد.

سعیده خضیر مدیرکل سازمان محیط زیست استان قزوین در گفتگو با خبرنگار محیط زیست رکنا گفت:تلاش ما در اصلاح ساختار نیروگاه شهید رجایی در تغییر نوع سوخت و فیلترها تا کنون بی نتیجه مانده است.

خضیر در ادامه افزود: اقدامات  قانونی سازمان محیط زیست در کاهش و کنترل آلودگی ها طی شده و ترک فعلی در این زمینه نداشتیم  حتی تا پلمپ مخازن نیروگاه هم  پیش رفتیم.

او درباره عدم تعهد مدیران نیروگاه گفت: نیروگاه متعهد شده بود که میزان سوخت مازوت را کاهش دهد،فیلترها را تعویض کند،سیستم های کنترلی و دود گیر نصب کنند.پیگیری های ما از دادستانی درخصوص اجرای مسئولیت اجتماعی همچنان ادامه دارد و یک قدم از مطالبات مردم در راستای سلامتی  آنها عقب نمی رویم.

او با تاکید بر اینکه تامین برق مردم در اولویت قرار دارد گفت:سلامتی مردم در اولویت اول باید قرار داشته باشد.درست است که تامین برق و گردش چرخه اقتصادی  کشور هم مهم است ولی باید با رعایت اصول از میزان آلودگی ها کاسته شود.

او تاکید کرد:مسئولیت اجتماعی نیروگاه شهید رجایی فراموش شده است و من به طوری جدی به دنبال احقاق مسئولیت اجتماعی نیروگاههای شهید رجایی هستم و مطالبات را به طور جدی پیگیری می کنم.

کدخبر: 1046285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟