زندگی مرد صخره نورد ایرانی، بالای 35 طبقه های شهر تهران/ تجهیزات کار نماشویی برای ایران تحریم است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، همیشه بین زمین و آسمان معلق است و هیچ ترسی از ارتفاع ندارد. برایش اصلا مهم نیست با زمین چقدر فاصله دارد؛ او فقط می خواهد از کارش لذت ببرد.

محمدرضا آریا، تکنسین نماشویی است و سالهاست در این حرفه فعالیت می کند. او در واقع جزء اولین نفراتی است که در ایران، وارد این حرفه شده است.

او از سختی ها و شیرینی های این شغل به خبرنگار رکنا می گوید و می افزاید: بلندترین ارتفاعی که در آن کار کرده ام یک ساختمان 35 طبقه در تهرانپارس بود که تجربه جالبی برایم شد.

این تکنسین نماشویی می گوید که در این شغل اگر استانداردها رعایت شود، مشکلی پیش نمی آید؛ ولی با این وجود چند سال پیش بر اثر طوفان، یک ماهواره درست در فاصله یکی دو متری من به پایین سقوط کرد.

محمدرضا آریا می افزاید: در حال حاضر واردات تجهیزات این حرفه و همچنین وسایل امداد و نجات به ایران تحریم است و قیمتشان بسیار گران می شود. این شغل استقامت خیلی زیادی می خواهد و اگر علاقه وجود نداشته باشد، موفق نمی شوند.

او در پایان تاکید می کند: امیدوارم هزینه تهیه ابزار این حرفه آزاد شود و ما بتوانیم با قیمت مناسب تر، اقلام را از کشورهایی که استاندارد اروپا دارند تهیه کنیم.

کدخبر: 1045819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی