هشدار دریایی سازمان هواشناسی برای خزر

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اعلام کرد: وزش باد و متلاطم شدن دریای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان که از اوایل وقت شنبه (۷ مهرماه) آغاز می‌شود و تا اواخر وقت یک‌شنبه (۸ مهرماه) ادامه دارد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۴-۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و بیشتر از ۱.۵ متر در مناطق نزدیک و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

از این رو خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به ماهیان در قفس و صدمه به قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و شناورهای سبک و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی به وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به ممانعت از شنا، محدود کردن تردد قایق‌های سبک و تفریحی، ورود و خروج کشتی‌ها به بندر با احتیاط، تردد کشتی‌های تجاری با احتیاط، محدود کردن فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

کدخبر: 1044971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟