آغاز بکار مجدد پارک آموزش ترافیک در سرخه حصار

به گزارش رکنا از روابط عمومی شهرداری منطقه13، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه گفت: فضای پارک ترافیک در بوستان جنگلی سرخه حصار، بهسازی ، ساماندهی و آماده‌سازی شد تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضایی مفرح‌ برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: بوستان سه هزار متر مربعی ترافیک، در فضای‌ باز خود شامل، مجموعه‌ای از شبکه معابر، میادین، پیاده روها، تقاطع‌ها، چراغ‌های فرماندهی، گذرگاه‌های عابر پیاده، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی با هدف شبیه‌سازی معابر شهری است.

شهردار منطقه 13 اظهار داشت : پارک ترافیک شهرداری منطقه ظرفیت خوبی برای ارائه آموزش‌های شهروندی به‌ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک دارد و پس از یک وقفه دوباره از اوایل مرداد ماه به چرخه آموزش‌های شهرداری بازگشت.

محمد هادی علی احمدی افزود: راه‌اندازی مجدد پارک ترافیک با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش تلفات و حوادث رانندگی و آموزش‌های ترافیکی انجام شده و مطابق با روحیات و شرایط ذهنی کودکان است . 

وی ادامه داد : با توجه به موقعیت بوستان جنگلی سرخه حصار ، در نظر داریم که از کودکان و نوجوانان مناطق همجوار نیز برای حضور در این بوستان بزرگ و شرکت در برنامه های آموزشی و ترافیکی و دیگر امکانات آن دعوت کنیم و به نوعی اردوگاه ترافیکی را راه اندازی کنیم . 

وی به بازسازی ساختمان اداری و آموزشی شماره2  این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد : کودکان با راهنمایی و هدایت مربیان و استفاده از تجهیزات کلاس های آموزشی در محیطی مشابه، با شبکه معابر شهری و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند که با توجه به رفع کلیه نواقص ، چندین ویژه برنامه در این بوستان به اجرا درآمد.

بازسازی و تجهیز ساختمان اداری و سالن کنفرانس ،رنگ آمیزی و تعویض جداول و علائم، نصب چراغ های راهنمایی رانندگی  و علایم ترافیکی و محوطه سازی از دیگر  اقدامات انجام شده شهرداری منطقه13 در پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه است.

 

کدخبر: 1023672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟