جای خالی برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان برای ایجاد تعلق خاطر به ائمه

وحدت/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روزهای بین 12 ربیع الاول سالگرد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و 17 ربیع الاول طبق روایات شیعه هفته وحدت خوانده می شود. پس از انقلاب امام خمینی (ره) این یک هفته را به عنوان هفتهٔ وحدت نامگذاری کرد. اما این هفته بهترین فرصت بود برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) است. نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل نود دوره یازدهم مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این سوال که چرا با برگزاری جشن ها و مراسم های خاص نسل جدید را با سیره پیامبر اسلام (ص) بیشتر اخت نکردیم؟ پاسخ داد: چرا این مراسم ها را نداشتیم که منطق قابل دفاعی ندارد. متاسفانه در مورد این موضوعات کوتاهی شده است و کسی نمی تواند این موضوع را توجیح کند.

جای خالی برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان

وی افزود: مسلما در این موضوع کوتاهی شده و کوتاهی ها امروز شرایط را به این سمت برده که تعلق خاطر بچه ها و شهروندان دچار صدمه شود .باید در ارتباط با این موضوع همه توانمان را بگذاریم و دستگاه های فرهنگی برای ایجاد تعلق خاطر کردن بین کودکان و به ویژه نوجوانان برنامه ریزی کنند و راهکار اساسی درباره این موضوع صورت گیرد. چرا که شکل گیری رفتارها در مقطع کودکان و نوجوانان است.

ورود افراد تاثیرگذار به زندگی پیامبر اکرم (ص)

به گفته رئیس کمیسیون اصل نود؛ لازم است تمام کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در بخش فرهنگی (آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه و...) تاثیر دارند، در این حوزه وردی جدی داشته باشند.

کمک های مومنانه تشویق نشد

نصرالله پژمان فر در پاسخ به این سوال که چرا وحدت می توانست در دوره شیوع کرونا بین مسلمان به وجود آید، اتفاق نیفتاد؟ گفت: مسلمانان جهان ارتباطات خیلی گسترده ای در دوره شیوع کرونا نداشتند اما در جامعه ما کرونا تلاش های بسیار خوبی داشتند. کمک های مومنانه انجام شد و مردم سهم خود را با دیگران تقسیم کردند و دارایی خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند. ولی باید این اقدامات ارزشمند بیشتر دیده می شد و تشویق هایی برای آن در نظر می گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟