توسعه گردشگری در شمال تهران با اجرای سه گام اساسی

گردشگری / سید حمید موسوی شهردار این منطقه با اشاره به اقدامات اجرایی در راستای ساماندهی مسیرهای کوهنوردی و گردشگری شمال تهران اظهار داشت: شهروندان تهرانی شمیران را با مسیرهای کوهنوردی و طبیعت کوهستانی می‌شناسند و مسیر کوهنوردی کلکچال نیز مانند درکه، دربند، دارآباد و توچال روزهای آخر هفته گزینه انتخابی تعدادی از گردشگران، طبیعت گردها، کوهنوردان و زائران یادمان شهدای گمنام است.

به گزارش رکنا، وی افزود: مسیر کلکچال یکی از این مسیرهاست که نیاز به ایمن‌سازی بیشتر برای‌ تردد آسان، فراهم کردن زیرساخت‌ها، مرمت و بازسازی سازه یادمان شهداری گمنام و محوطه‌سازی در مسیر دارد که با تخصیص اعتبارات لازم، این امکانات به‌زودی فراهم می‌شود.

گام اول: کاهش ترافیک

موسوی ضمن اشاره به تلاش مدیریت شهری در سوق سرمایه‌ها از بخش ساخت‌وساز مسکن به توسعه گردشگری در شمال تهران گفت: شهرداری به‌عنوان تسهیل‌کننده در این امر مهم ۳ گام مهم و اساسی باید بردارد گام نخست در توسعه گردشگری کاهش ترافیک در خیابان‌های منطقه است که تاکنون تمهیدات خوبی در این‌باره انجام شده است و به‌صورت هدفمند با کمک معاونت‌ها در شهرداری منطقه یک در حال پیگیری و تقویت مسیرهای گردشگری از جمله دربند، درکه، دارآباد، توچال و کلکچال هستیم.

گام دوم: تقویت مسیرهای گردشگری

شهردار منطقه یک در ادامه تصریح کرد: گام دوم در تقویت مسیرهای گردشگری در شمال تهران، توسعه و راه‌اندازی ۳ مرکز امداد و نجات و یک مرکز دیگر است که به‌زودی آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مسیر درکه، ساخت سرویس‌های بهداشتی و رفع مشکلات سایر سرویس‌های بهداشتی قدیمی در مسیر کوهنوردان، نصب تابلو راهنما و تخلیه به موقع مخازن زباله و از همه مهم‌تر ایمن‌سازی مسیرها را در دستور کار داریم.

گام سوم: مذاکره با هتل داران و مالکان اراضی بزرگ

وی خاطر نشان ساخت: گام بعدی مذاکره با صنف هتل داران و مالکان اراضی بزرگ در حریم منطقه است و نهایتا همسو با توسعه پایدار مهم‌ترین هدف شهرداری منطقه یک فرهنگسازی برای حضور حداکثری گردشگران و از طرفی به حداقل رساندن آسیب‌ها به طبیعت بکر اطراف شهر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟