نبود منبع علمی در ماجرای کمبود پرستار

چراغی رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران در همایش نقد و بررسی طرح تربیت پرستار بیمارستانی، گفت: بعضی اذعان می‌کنند که مشکل فعلی پرستاری کشور کمبود نیروی پرستار است و مدام روی این موضوع مانور می‌دهند. کسانی که به این امر معتقدند چرا تاکنون منبع علمی و موثقی برای آن ارائه ندادند.

وی افزود: ما در هیأت مدیره تهران طی هماهنگی و مکاتبات متعدد با بیمارستان و دانشگاه‌های پرستاری خواستار تعداد نیروی مورد نیاز شدیم. اما جواب درست و قانع‌کننده در این خصوص دریافت نکردیم.

چراغی اضافه کرد: مشکل کمبود نیروی پرستاری روی آن مانور گسترده‌ای می‌دهند اما چرا راه‌حل این موضوع را بیان نمی‌کنند. در گام چهارم به طرح تحول فقط در یک جا پرستاری دیده شد و آن هم ساماندهی اتاق‌های استراحت پرستاران بود.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، ادامه داد: به جای ایجاد کردن امنیت شغلی برای پرستاران تنها دست روی کمبود نیروی پرستاران می‌گذارند.

در ادامه این همایش یگانه رئیس شورای دانشجویی نظام پرستاری تهران، گفت: این همایش نحوه همدلی پرستاران را نشان می‌دهد ما خواستار حفظ سلامت مردم و انسجام رشته پرستاری هستیم در پرستاری باید علم و عمل در کنار یکدیگر قرار بگیرند اما طرح تحول تربیت پرستار بیمارستانی باعث حذف علم از این مجموعه می‌شود.

در ادامه دالوندی عضو هیأت علمی دانشکده بهزیستی، گفت: به پرستاری به عنوان یک رشته دسته دوم نگاه می‌شود قیمت پرستاری بسیار بالاتر است و چیزی است که اکنون وجود دارد. صنعت مراقبت که بخشی از آن در خانه‌ها انجام می‌شود توسط چه کسانی صورت می‌گیرد آیا پرستاران این کار را انجام می‌دهند یا افراد غیرعلمی دیگر و چرا کسی بر این موضوع نظارت نمی‌کند.

وی گفت: ما نیاز به واکاوی نقش پرستاری داریم، بنده به شخصه جلوی طرح تربیت پرستار بیمارستانی را خواهم گرفت. وزارت بهداشت باید کوتاه بیاید و این برنامه نسنجیده را متوقف کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟