تارت خرما و زردآلو و روش  طرز تهیه

تارت / به گزارش رکنا، تارت‌های امروزی معمولاً" بر پایه میوه و مایع کاستارد هستند. تارت‌های ریزه نیز به تارت‌های کوچک اطلاق می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از تارت ریزه تخم مرغ نام برد. مثالی دیگر که در خصوص تارت‌ها می‌توان زد تارت‌های مربایی هستند که رنگ آن‌ها بسته به مزه‌ای است که در مربا (به عنوان پرکننده) استفاده می‌شود. از میان تارت‌ها می‌توان به تارت خوش‌پخت نیز اشاره کرد که خاستگاه بریتانیایی دارد. از تارت‌های نمکی می‌توان به پای کیش اشاره کرد.

امروز آموزش تارت خرما و زرد آلو

مواد لازم تارت

1 عدد تخم‌مرغ

8 /1 ق‌چ وانیل

2 پیمانه آرد

8 /1 ق‌چ نمک

100 گرم کره

2 /1 پیمانه شکر

1 ق‌س ماست(در صورت نیاز)

مواد لازم داخل تارت

4 ق‌س شکر

2 عدد تخم‌مرغ

2 /1 ق‌چ پوست پرتقال رنده‌شده

3 ق‌س آرد

16ـ15 عدد خرما

70 گرم پودر بادام

50 گرم کره نرم‌شده

2 ق‌س مارمالاد زردآلو

1 آرد را در یک کاسه‌ الک کنید. به کاسه حاوی آرد شکر اضافه کنید. وانیل و نمک را هم اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید.

2 وسط آرد را گود کنید. تخم‌‌مرغ را در این گودی بشکنید، کره را هم حبه‌حبه ریز کنید و به تخم‌مرغ اضافه کرده و با نوک انگشت مایه آردی را با تخم‌مرغ و کره مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

3 سپس قالب تارت را آماده کرده و چرب کنید. در اینجا از قالبی با قطر 23 سانتی‌متر استفاده کرده‌ایم. خمیر را در قالب چرب‌شده پهن کنید. روی خمیر را بپوشانید و مواد داخل تارت را آماده کنید.

4 تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید، شکر، پوست پرتقال، پودر بادام و کره نرم‌شده را به آن اضافه کرده و با همزن برقی مخلوط کنید. حالا سه قاشق سوپخوری آردرا اضافه کرده و باز با همزن مخلوط کنید.

5 مواد آماده شده را روی خمیر ریخته و با پشت قاشق صاف کنید. فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

6 در این فاصله خرماها را نصف کنید و هسته‌های آنها را جدا کنید. نیمه‌های خرما را روی تارت به شکل دلخواه بچینید. تارت را در فر به مدت 35 دقیقه حرارت دهید. سپس تارت را از فر بیرون آورید و روی سطح تارت را با قلم‌موی آشپزخانه، مارمالاد گرم‌شده بمالید و بعد دوباره در فر بگذارید تا روی تارت طلایی شود.

نکته: اگر دیدید خمیر کمی خشک است به آن یک قاشق ماست اضافه کنید.

فوت‌وفن

برای روی تارت به جای مارمالاد زردآلو، از عسل هم می‌توان استفاده کرد. برای گرم کردن مارمالاد یا عسل هم می‌توان آنها را در مایکروفر گرم کرد یا به روش حرارت غیرمستقیم مثل قرار دادن روی بخار کتری یا بن‌ماری کمی آنها را شل و نرم کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟