هفت نفر قطعی در استان یزد به کرونا مبتلا شدند

ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا؛ اعلام آمار مبتلایان قطعی به بیماری «کوئید ۱۹» را با توجه به اعلام وزارت بهداشت و درمان و با بررسی افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در استان یزد تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ چهاردهم اسفندماه تعداد هفت نفر اعلام کرد.

این ستاد خواستار شد: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود ضمن رعایت دقیق نکات بهداشت فردی، قویاً از هرگونه رفت‌وآمد غیرضروری خودداری نمایند.

خودداری هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان از پذیرش مسافران

بر اساس اطلاعیه 28 ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان یزد، آمده است: همه اقامتگاه‌های غیررسمی و نیمه‌رسمی شامل مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، کلاسهای آموزش‌وپرورش، خانه‌های مسافر و زائرسراها از چرخه اقامت به‌طور کامل خارج و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص عدم پذیرش مهمان‌ها انجام شود.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا و بهبودیافتگان در کشور

عصر امروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، 586 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به دو هزا ر922 نفر رسید.

دکتر کیانوش جهان پور با اعلام این مطلب اظهار کرد: از بین مبتلایان جدید،253 مورد مربوط به استان تهران، 35 مورد مربوط به استان گیلان، 9 نفر مربوط به استان مازندران، هشت نفر مربوط به استان سمنان، 9 نفر مربوط به استان گلستان، 9 نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، چهار نفر مربوط کردستان، 15 نفر مربوط به کرمانشاه، هفت نفر مربوط به ایلام، پنج مورد مربوط به استان لرستان، 27 نفر مربوط به استان خوزستان، 14 مورد مربوط به فارس، شش مورد مربوط به زنجان، هشت نفر مربوط به مرکزی، 25 نفر مربوط به قزوین، 19 نفر مربوط به البرز،101 نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، 14 نفر مربوط به کرمان، هشت نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، هشت نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر از بیماران مبتلابه کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه ۵۵۲ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافتند که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

300 نفر مشکوک به کرونا در یزد بستری شدند

بر اساس آخرین آمارهای اعلام‌شده روز گذشته، 300 نفر مشکوک به کرونا و دارای علایم تنفسی در مراکز درمانی یزد بستری شدند که از 84 نفر آزمایش گرفته‌شده و 134 نفر جواب آزمایش آن‌ها منفی بوده است و با یک نفر امروز 14 اسفند در مجموع هفت نفر تاکنون مبتلابه کرونا تشخیص داده‌شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: تعداد افراد مرخص شده از مجموع بساری شدگان 91 نفر است و دو نفر با جواب مثبت کرونا فوت کرده اند و شش نفر دیگر مشکوک به کرونا هم فوت‌شده‌اند که هنوز جواب آزمایش این افراد اعلام‌نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟