پیام تبریک به مناسب میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار

به گزارش رکنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم جمادی الاولی ، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبرا می باشد. او که توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز به نیکویی پرستاری کند و لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کند. او که با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود، درد بیمار را تسکین می بخشد و به او نوید حیاتی دوباره می دهد . باید قدر او را دانست و به او و حرفه مقدسش احترام گذاشت. چنانکه مقام معظم رهبری می فرمایند : به نظر من ، همه مردم ما و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و به سلامت کشور اهمیت می دهند ، بایستی به قشر پرستار توجه و محبت و اهمیت نشان بدهند ، چه مسئولان ، چه آحاد مردم.

کلمه پرستار آدمی را به یاد مفاهیم دیگری هم می اندازد. یاد شب بیداری و یاد مردان و زنان سپیدپوشی که لحظه ای لبخند از سیمایشان دور نمی شود.و هر شنونده ای را به یاد آرامش پس از توفان، و به یاد شخصی می اندازد که در لحظات سختی، ناراحتی و ساعتی که به کمک نیاز داریم، یاری رسان ماست. انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می کنند و تمام تلاش خود را معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند.

در زمان جنگ نیز شاهد جان فشانی و از خود گذشتگی های پرستاران رشیدی است که وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را به عهده داشتند. بعضی از این بزرگواران نیز، شربت شیرین شهادت نوشیدند و برگ زرّینی در صفحه خدمات پرافتخار این قشر زحمتکش به جا نهادند.

در حال حاضر نیز شاهد از جان گذشتگی پرستاران در زمان کرونا هستیم . رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی به جامعه پزشکی و پرستاری "با تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت و همکاران وزیر، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کردند: «این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.»

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ- اداره آموزش همگانی.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 642078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟