احیای یک هزار و ۲ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضاییه برای احیای کارخانه‌های تولیدی تعطیل شده گفت: احیای صنایع تعطیل شده به عنوان برنامه محوری مورد توجه قرار گرفته است و جمعا یک هزار و ۲ واحد تولیدی که برخی از آن‌ها تعطیل شده بودند یا در معرض تعطیلی بودند، با حمایت قوه قضاییه تداوم حیات پیدا کردند و مجوعه‌ای بالغ بر ۲ هزار واحد تولیدی در دوره تحول با پیگیری‌های قوه قضاییه احیا شدند.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به دیدار رئیس قوه قضاییه و مدیران واحدهای قضایی گفت: هم مدیران واحدهای مختلف به سراغ رئیس قوه قضاییه آمده‌اند و هر سه دستگاه دردِدل تولیدکنندگان و صنعتگران را شنیده‌اند و هم در تهران و در تمام استان‌ها ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه با مسئولیت معاون اول قوه قضاییه و دبیری دادستان کل و در استان‌ها با مسئولیت و دبیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در طول سال فعال است و مدیران واحدهای تولیدی می‌توانند از طریق این ستادها موضوعات خود را پیگیری کنند و علاوه بر آن تلفن ۱۲۹ در خدمت مردم است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها در آمده‌اند گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم اولین مسئولیت نظام بانکی ما کمک به تولیدگران و صنعتگران است، آن‌ها نباید وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند و توانمندسازی بخش خصوصی و اعطای تسهیلات برای فعالیت تولید در کشور و مأموریت نظام بانکی است.

وی ادامه داد: البته در مواردی به دلیل بدهی‌ها، بانک چاره‌ای جز تملک واحد تولیدی که به عنوان رهن در اختیار بانک گروه قرار گرفته اجازه ندارد موجب تعطیلی واحد تولیدی و بیکار شدن کارکنان آن ها شوند و بانک باید به فعالیت تولیدی واحدها ادامه دهد و در صورت قصور آن‌ها با عملکرد بانک برخورد می‌شود.

اسماعیلی افزود: ۱۱ سفر استانی و یک سفر بین المللی در سال ۹۹ انجام شد. همچنین در سال ۹۹ مبارزه با مفاسد اقتصادی کماکان اولویت رسیدگی های ما بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟