انهدام باند سارقان موبایل‌قاپ در کرج

به گزارش رکنا، محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی شکایت‌های متعدد شهروندان مبنی بر موبایل‌قاپی از سوی راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در مناطق مختلف کرج، اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده سرقت‌ها را در دستورکار خود قرار داد. در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا اقدام به سرقت موبایل از رهگذران و سرنشینان خودرو می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: تیمی از کارآگاهان زبده تشکیل و با تلاش شبانه‌روزی و مراجعه به آلبوم تصاویر مجرمان سابقه دار، دو نفر که از سارقان سابقه‌دار بودند شناسایی و پس از بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که نامبردگان با فرد دیگری اقدام به تشکیل یک باند سه نفره سرقت کرده و با استفاده از موتورسیکلت اقدام به موبایل‌قاپی از افراد عبوری و سرنشین خودروها در سطح شهر می‌کنند.

وی مطرح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس در نهایت محل سکونت سارقان را در اطراف کرج شناسایی و پس از اطمینان از حضور هر سه متهم در منزلشان، در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر و تعداد 15 دستگاه انواع گوشی سرقتی از محل مذکور کشف کردند. متهمان به 30 فقره سرقت موبایل با یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی، متهمان با قرار مناسب در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و با راهنمایی آن‌ها تمامی محل‌های سرقت شناسایی و اموال 24 نفر از مالباختگان نیز به آنان بازگردانده شد و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

نادربیگی اظهار کرد: متهمان اذعان کردند که اموال مسروقه را به یکی از محله‌های تهران انتقال داده و به فرد مالخری که سابقه‌دار است فروخته‌اند که با نیابت قضائی چندین مرحله برای دستگیری وی اقدام شد اما با توجه به تغییر آدرس، متهم تحت تعقیب است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟