بیست‌و‌نهم مهرماه امسال بود که خبر گم‌شدن پسری ١٢ساله به سامانه فوریت‌های پلیسی ١١٠اعلام و براساس موقعیت جغرافیایی شاکیان پرونده تیمی از مأموران تجسس کلانتری خواجه‌ربیع به محل سکونت فرد مفقودشده مراجعه کردند.

پدر نوجوان مفقودشده که دچار تألمات روحی شدیدی شده بود، در مواجهه با افسر تحقیق این پرونده عنوان کرد فرزندش صبح برای رفتن به مدرسه خانه را ترک کرده، اما بعد از اتمام ساعت تحصیل به خانه برنگشته است.

این مرد جوان در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: همسرم که از این موضوع نگران شده بود با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت که فرزندم به خانه برنگشته است. ابتدا من توجهی به نگرانی او نکردم و گفتم شاید با همکلاسی‌هایش مشغول بازی شده و فراموش کرده تو را با خبر سازد. عصر شده بود و در راه خانه بودم تا اینکه همسرم مجدداً با من تماس گرفت و عنوان کرد پسرم هنوز به خانه برنگشته. در آن لحظه من نیز دل‌نگران شده بودم. سابقه نداشت او بعد از تعطیلی مدرسه به خانه برنگردد. به مدرسه‌اش سر زدیم و سراغش را از چندنفر از دوستانش گرفتیم، اما آن‌ها نیز از او خبر نداشتند.

اولین تماس از گروگان hostage گیران

پس از تکمیل تحقیقات اولیه، پرونده گم‌شدن پسر نوجوان تشکیل و بررسی‌ میدانی پلیس Police آغاز شد. درحالی‌که مأموران در‌حال‌بررسی محل‌های تردد این پسر ١٢ساله بودند، فردی ناشناس با پدر این نوجوان ١٢ساله تماس می‌گیرد و عنوان می‌کند پسرش نزد او و هم‌دستانش است و چنانچه آزادی Freedom وی را می‌خواهد باید مبلغ ۴۵٠میلیون تومان به آنان پرداخت کند وگرنه فرزندش را نخواهد دید.

با تماس این فرد ناشناس، خانواده فرد ربوده‌شده موضوع را به پلیس اعلام کردند و با‌توجه‌به حساسیت موضوع، پرونده طی هماهنگی قضایی در اختیار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری اولین مهره در بندر عباس

تیم بررسی‌ پرونده ضمن ردزنی شماره تلفن همراه فرد گروگان‌گیر دریافتند که او از بندرعباس با خانواده پسر نوجوان تماس گرفته است. با به‌دست‌آمدن این سرنخ، موضع به دادسرا اعلام شد، نیابت قضایی در این خصوص صادر گشت و کارآگاهان پلیس نیز راهی استان هرمزگان شد.

پس از مستقرشدن کارآگان طولی نکشید که اولین عامل این گروگان‌گیری در بندرعباس به دام قانون Law گرفتار شد، اما اثری از گروگان در محل نبود.

با انتقال متهم به مشهد تحقیقات تکمیلی از وی آغاز شد که مأموران توانستند با انجام عملیات اطلاعاتی و پوششی، مهره اصلی این آدم‌ربایی را در مشهد شناسایی و دستگیر کنند. این مرد جوان در بازجویی‌های انجام‌شده عنوان کرد که پسر ١٢ساله را در راه برگشت از مدرسه با همکاری دو دوستش به وسیله خودروی سواری پژو ربوده‌اند. البته یکی از هم دستان متهم دستگیر اما دیگری به همراه گروگان به ایران‌شهر متواری شده‌ بود.

آدم ربایی به دلیل مشکل خانوادگی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این‌باره گفت: بر اساس اظهارات متهم اصلی پرونده سرنخ‌هایی از محل نگه‌داری گروگان در شهرستان ایران‌شهر به دست آمد و تیم بررسی‌کننده با دردست‌داشتن این اطلاعات طی هماهنگی قضایی راهی ایران‌شهر شد.

سردار قادر کریمی افزود: تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مهره سوم این پرونده روز گذشته در ایران‌شهر شناسایی و در مخفی‌گاهش دستگیر و گروگان ١٢ساله نیز از چنگ این متهم آزاد و به سلامت به خانوده‌اش تحویل داده شد.

وی با‌اشاره‌به اینکه آدم‌ربایان با خانواده گروگان نسبت فامیلی دارند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرا منتقل شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لبخندش را زیر سبیل اش نشانم داد و من از ترس به اتاق پناه بردم ولی..!

چرا 2 دختر اصفهانی شاد و با انرژی به سوی مرگ رفتند؟! + فیلم سلفی از وصیت 2 دختر

تجاوز دزد ناجوانمرد به سیما دختر تنها در خانه

تجاوز 4 مرد به دختر 13 ساله در مخفیگاه شیطانی+ عکس

نوعروس 20 ساله با معشوقه اش داماد مرودشتی را زنده زنده چال کردند + عکس

زن و شوهری که بعد از 24 سال فهمیدند خواهر و برادرند! + عکس

زن کرمانشاهی در را به روی پلیس قفل کرد و به سوی شوهرش اسلحه کشید

تبهکار خطرناک هنگام جراحی برای تغییر قیافه و پاک کردن اثر انگشت کشته شد

در مراسم چهلم صادق برمکی چه گذشت؟! + فیلم

دروغگویی بزرگ و کثیف مرد آبادانی در شلیک به همسرش

پسر غریبه ای که با زنم در خانه دیدم را به یک باغ بردیم و..! + عکس

آذین 10 ساله شاهد قتل مادر و خواهرش بود / به هوش که آمدم، مامور پلیس بالای سر من و مادرم گریه می کرد + عکس و گفتگو

فیلم صحنه های واقعی درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی پژاک در مرز + اسامی شهدای مرزبانی + فیلم

مردان خبیث لباس های دختر 16 ساله را کندند و در خیابان ها چرخاندند+عکس

آخرین پست مرزبان شهید در اینستاگرام قبل از شهادت / جان می دهم خاک نه! + عکس

شوهرم پی به ارتباط من و پسر جوان برد / او از من خواست تا حمید را به باغ بکشانم!

کدخبر: 324245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟