اختصاصی رکنا/ اسطوره فوتبال مکزیک: مسی مقابل مکزیک مثل یک گرگ بود/ رونالدو بهترین بازیکن جهان است/ ژاپن، عربستان و کره بهتر از ایران بودند

به گزارش رکنا،  کارلوس مانوئل هرموسیلو گویتورتوآ مهاجم اسبق مکزیک متولد 24 اوت 1964 در سروآزول در وراکروز مکزیک است که به عنوان مهاجم بازی می‌کرد. وی همچنین با 34 گل پنجمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی مکزیک است. هرموسیلو در فصل 1983-1984 فوتبال خود را با تیم آمریکا آغاز کرد. وی بیشتر دوران باشگاهی خود را در زادگاهش مکزیک گذراند و همچنین برای مونتری، کروز آزول، نکاکسا، آتلانته و چیواس بازی کرد. بهترین 2 فصل کارلوس به عنوان بازیکن در فصل‌های 1994-95 و 1995-96 بود که به ترتیب 35 و 36 گل برای کروز آزول به ثمر رساند.

هرموسیلو 2 دوره در خارج از مکزیک فوتبال حرفه‌ای انجام داد: استاندارد لیژ بلژیک در 1989-1990 و لیگ برتر فوتبال LA Galaxy در 1998-1999. برای گلکسی، وی در 2 فصل 14 گل و 15 پاس گل به ثمر رساند.

هرموسیلو زمانی با 34 گل در بازی‌های رسمی و 35 گل در تمامی بازی‌ها (90 بازی ملی بین سال‌های 1984 تا 1997) بهترین گلزن تاریخ تیم ملی بود. وی در جام‌جهانی فوتبال 1994 بازی کرد که در آن نتوانست از شماره مورد علاقه خود استفاده کند. پیراهن 27 به دلیل قوانین شماره‌گذاری فیفا برای مسابقات رسمی.

از اول دسامبر 2006، کارلوس هرموسیلو به عنوان وزیر سیاست ملی ورزشی مکزیک منصوب شد. رییس جمهور فیلیپه کالدرون وی را در امور کابینه گنجاند. همچنین هرموسیلو با 18 سال دوران حرفه‌ای در 8 باشگاه مختلف، بازنشسته شد. وی آخرین‌بار در سال 2001 با پیراهن گوادالاخارا بازی کرد. 

در همین رابطه و پیش از فینال جام‌جهانی به سراغ این مهاجم رفتیم تا نظر وی را درباره جام جهانی 2022، نتایج تیم‌های آسیایی در قطر، شانس آرژانتین و فرانسه برای قهرمانی در جام و همچنین 48 تیمی شدن جام‌جهانی 2026 جویا شویم.

ارموسیو یک

*به عنوان سوال نخست عملکرد تیم خودتان مکزیک را در قطر چگونه برآورد می‌کنید؟

ما می‌‌توانستیم یک سال و نیم قبل از جام جهانی وضعیت مکزیک را ببینیم. می‌دانستیم مکزیک به جام جهانی می‌رسد، اما جام جهانی خوبی برای ما نخواهد بود. با توجه به مصدومیت بازیکنانی مثل رائول خیمنز، لوزانو و هکتور هررا که در اوج خود نبود و ریتم خوبی نداشت. برای بازی با لهستان هیجان زیادی داشتیم و این فرصت را از دست دادیم. بعد از آن به مصاف آرژانتین رفتیم تا از آبروی خود دفاع کنیم، اما آنها خیلی خوب بودند. نمی‌خواهم از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی حرف بزنم، این کار مربی است اما از روش او خوشم نیامد و امتیاز خوبی به مربی نمی‌دهم.

مسی مقابل مکزیک مانند یک گرگ بازی کرد، او در نیمه دوم فوق‌العاده بود. مکزیک اواخر بازی به خود آمد و موقعیتی‌هایی داشت اما خیلی دیر شده بود. مکزیک همیشه همین است و دیر به بازی باز می‌گردد. این یک شکست بد بود و اگر در کشور ما چیزی عوض نشود فوتبال ما همین خواهد بود. مثل رئیس جمهور فدراسیون ما که رویاهایی دارد، اما هیچ اتفاقی برای رسیدن به آن رخ نمی‌دهد و تغییری نمی‌بینیم. ما از گروه خود صعود نکردیم، اما آخر هم نشدیم. برای بعضی‌ها فوتبال فقط پول است. آنها برای پول بازی می‌کنند و به میدان می‌روند و برای بعضی هم اینطور نیست. فوتبال تبدیل به یک تجارت بزرگ برای همه شده است.

*درباره شگفتی‌هایی که در این جام رقم خورد چه صحبتی دارید؟

فوتبال در کمال تعجب خیلی لذت‌بخش شده است. من از تمام تجربیاتم لذت بردم. برای مثال مراکش، آنها خیلی منظم هستند و باید از این تیم تعریف کرد. روش بازی آنها مرا متعجب کرده است. آنها مسیر خود را می‌روند و خیلی خوب دفاع می‌کنند. همچنین خیلی خوب هم حمله می‌کنند، حتی اگر از شما عقب باشند به خوبی بازی را دست می‌گیرند و توانستند اسپانیا و بلژیک را کنار بزنند. حذف انگلیس از جام جهانی خیلی ناامید کننده بود. آنها به نظر من بهترین لیگ دنیا را دارند اما در رده ملی هیچ کاری نمی‌کنند. انگلیس نمی‌تواند مسیر درست را پیدا کند و هر بار ناامید می‌شود. کاری که مراکش به خوبی انجام داده. فرانسه هم همینطور و همچنان کیفیت خوب خود را نشان می‌دهد. فرانسه بازیکنان خیلی خوبی دارد و در کنار آرژانتین مدعی کسب عنوان قهرمانی است. آرژانتین کم کم به رشد خود ادامه داد تا به فینال رسید و حالا می‌تواند قهرمان جهان شود. 

 

ارموسیو دوم

*درباره حذف پرتغال و ناراحتی رونالدو برای نیمکت‌نشینی در بازی با سوئیس و مراکش چه توضیحی دارید؟

به نظر من او بازیکنی است که دست آوردهای خیلی خیلی زیادی داشته. او یک بازیکن با قابلیت رهبری بی‌نظیری است. به نظر من او بهترین بازیکن جهان است، اما پا به سن گذاشته و دیگر مانند سال‌های جوانی خود نیست. همه می‌گویند چرا رونالدو نیمکت‌نشین شد؟ چرا رونالدو بازی نمی‌کند و گل نمی‌زند؟ من دقایق بازی او را دیدم و می‌توانم بگویم دیگر آن رونالدوی قدیم نیست و آن قدر به درد نمی‌خورد. من متوجه نمی‌شوم چرا مردم فکر می‌کنند او باید همیشه بازی کند. من به رونالدو احترام می‌گذارم و از او تمجید می‌کنم، اما می‌دانم که او دیگر در سطح قبلی خود نیست.

*درباره نتایج تیم‌های آسیایی چه نظری داری؟

به نظر من ژاپن، کره، و عربستان صعودی از ایران بهتر بودند. 2 تیم اول خیلی فیزیکی هستند و رشد خیلی زیادی داشته‌اند و پیشرفته‌تر هستند. آنها به فیزیکی بودن معروف هستند و چنین شخصیتی دارند. عربستان هم از انگیزه زیادی در این جام برخوردار بود، آنها مقابل آرژانتین خوب عمل کردند و احترام زیادی برایشان قائل هستم چرا که مسیر درستی انتخاب کرده و از کیفیت خوبی برخوردار بودند.

 

ارموسیو سوم

*48 تیمی شدن جام جهانی 2026 را چطور می‌بینید؟

با 48 تیم شدن جام‌جهانی به نظرم اولین جام امتحان خوبی خواهد بود تا ببینیم تیم‌های کوچک‌تر در جام جهانی شانس بیشتری دارند. خیلی از تیم‌های در جام جهانی 2022 قطر حضور نداشتند ولی این شانس را خواهند داشت که در جام جهانی بعدی بازی کنند. اروپا نسبت به آسیا و آفریقا تیم‌های خیلی بهتری دارد اما نمی‌توانند در جام جهانی باشند، به نظر من جام‌جهانی بیشتر بحث کیفیت است تا کمیت.

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 853624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟